نماینده مجلس سوریه:

دخالت نظامی آمریکا در سوریه، توهّم است

دخالت نظامی آمریکا در سوریه، توهّم است
جمعه 28 تير 1392 - 22:06

العالم، دمشق - نماینده مجلس سوریه، دخالت نظامی در سوریه را توهم دانست و گفت: آمریکا برای روحیه دادن به مزدورانش در منطقه، در سوریه جنجال آفرینی می کند.

«شریف شحاده» در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: اگر آمریکا در سوریه مداخله نظامی کند، باعث گرفتاری منطقه خواهد شد و هر گونه مداخله خارجی در سطوح بین المللی مردود است. 

نماینده مجلس سوریه ادامه داد: هر گاه ارتش سوریه پیشرفتی به دست می آورد، آمریکا برای پشتیبانی از همپیمانان و مزدورانش جنجال به پا می کند، در حالی که ایده مداخله آمریکا فقط نوعی توهّم بوده و آمریکا به هیچ وجه آمادگی آن را ندارد.

وی با اشاره به سخنان جان کری وزیر خارجه آمریکا در جمع شماری از آوارگان سوری درباره دشوار بودن مداخله نظامی و ایجاد منطقه ممنوع پرواز در سوریه، تصریح کرد: وضع اقتصادی، سیاسی و نظامی به گونه ای نیست که اجازه چنین دخالتی را دهد.

شحاده یادآور شد: آمریکا می داند گفت وگوهای فلسطینی - اسراییلی به خوبی پیش نمی رود و مصر نیز متشنج است، لذا فضا برای مداخله نظامی در منطقه مناسب نیست. 

نماینده مجلس سوریه در ادامه به سخنان اخیر بشار اسد رییس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: مداخله نظامی خارجی محدود در برخی مناطق سوریه وجود دارد، اما باید در برابر هر گونه ماجراجویی آمریکا هوشیار بود و این موضوع نشان می دهد نباید در برابر رفتار فتنه گرانه آمریکا غافل بود. 

شحاده با اشاره به نقش منفی آمریکا نسبت به سوریه، لزوم دقت در سیاستهای آمریکا و هوشیاری در برابر آن را مورد تاکید قرار داد.

مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اخیرا گفته بود، مسئولان کشورش در حال بررسی موضوع استفاده از قدرت نظامی در سوریه هستند، اما این موضوع نه به عهده فرماندهان نظامی بلکه به عهده باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و سایر مقامهای واشنگتن می باشد.

7/19

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها