قدس؛ مصاف جهانی مستضعفان و مستکبران

قدس؛ مصاف جهانی مستضعفان و مستکبران
جمعه 11 مرداد 1392 - 11:31

العالم، بیروت - کارشناس و تحلیلگر برجسته لبنانی، گفت: امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان،رویارویی جهانی مستضعفان و مستکبران را در مسئله بیت المقدس خلاصه کرد.

"طلال عتریسی" به شبکه خبری العالم، گفت: مشارکت گسترده مسلمانان در مراسم روز جهانی قدس ضرروری است تا در این مراسم خط بطلانی بر توطئه مستکبران بکشند، توطئه ای که می خواهد مسلمانان را از مسئله فلسطین غافل کند و آنها را به سوی کشمکش مذهبی و فرقه ای پیش ببرد.

تحلیلگر سیاسی لبنانی اقدام امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در انتخاب روز قدس به عنوان روز مقابله مستضعفان با مستکبران را بسیار دقیق و حساب شده توصیف کرد و گفت: روز قدس باید همواره احیا شود و امسال این روز به علت تحولات منطقه ای بسیار حائز اهمنیت است.

عتریسی افزود: دشمنان می خواهند مسئله فلسطین را از ذهن مسلمانان پاک کنند و آنها را گرفتار درگیری و تنش های فرقه ای و مذهبی کنند، اما اولویت اول ما باید همچنان مسئله قدس باشد.
   
این تحلیلگر منطقه ای افزود: آنچه اینک امت اسلام را تهدید می کند، اشغالگری صهیونیستی تحت حمایت آمریکا و غرب است و امت اسلام باید با وحدت و همدلی به مقابله با دشمن صهیونیستی بپردازد.

1-22:55   

 

پربیننده ترین خبرها