گروه های ملی لیبی از لغو فعالیت خود در پارلمان و دولت خبر داد

گروه های ملی لیبی از لغو فعالیت خود در پارلمان و دولت خبر داد
جمعه 11 مرداد 1392 - 18:31

ائتلاف گروه های ملی لیبی به رهبری محمود جبریل، اولین نخست وزیر کشور پس از سقوط معمر القذافی، از لغومشارکت درفرایند سیاسی یعنی پارلمان و دولت تا زمان تصویب قانون اساسی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این ائتلاف با صدور بیانیه ای که توفیق الشهیبی رئیس فراکسیون ائتلاف گروه های ملی پارلمان در ساعات اولیه صبح جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی، قرائت کرد اعضای این ائتلاف را در ادامه فعالیت در پارلمان و دولت مختار گذاشت.
الشهیبی گفت: این ائتلاف برای بازسازی ساختار خود به دور از ایدئولوژی و مشارکت در ایجاد دولتی که ملت لیبی در آن از حقوق مساوی برخوردار شوند، یعنی دولت قانونی که هنوز متولد نشده تلاش خواهد کرد.
این ائتلاف با اشاره به جذب 933 هزار رای در انتخابات ماه ژوئیه سال گذشته، یکی از دلائل این تصمیم گیری را تبدیل صدای اکثریت به اقلیت داخل پارلمان دانست.
وی با متهم کردن بسیاری از گروه ها به اصرار برای برکنار کردن ائتلاف و اعضای آن با روشهای مختلف، گفت: پیروزی این ائتلاف دراین انتخابات، از اولین روز اعلام نتایج بسیاری را به مخالفت با دعوت مذاکرات ملی واداشت.
ائتلاف گروه های ملی طی دو هفته گذشته مشارکت خود را درپارلمان به حالت تعلیق درآورد سپس بار دیگر فعالیت خود را از سرگرفت اما به موجب این بیانیه به نظر می رسد تصمیم گرفته تا فعالیت خود را این بار به صورت نهایی لغو کند.

گفتنی است لیبی طی روزهای گذشته شاهد تظاهرات هایی بود که خواستار انحلال احزاب و لغو نقش آنها در پارلمان و دولت بودند. ائتلاف گروه های ملی لیبی متشکل از حدودا 44 سازمان سیاسی و 236 سازمان جامعه مدنی و بیش از 280 شخصیت ملی و مستقل است.
اهداف و اصول این ائتلاف نیز میانه روی در اجرای احکام اسلام و تحکیم پایه های دولت مدنی دموکرات است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها