انقلاب بزرگ ملتها ضد اسرائیل

انقلاب بزرگ ملتها ضد اسرائیل
دوشنبه 26 ارديبهشت 1390 - 09:41

القدس العربي در سرمقاله امروز خود با اشاره به قيام ديروز ملت فلسطين در سالروز اشغال اين سرزمين، و جنايتهاي ديروز نظاميان رژيم اشغالگر؛ انقلاب ملتهاي عربي را مقدمه اي براي انقلابي بزرگ ضد رژيم صهيونيستي و آزادي مناطق اشغالي عنوان کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" نویسنده سرمقاله القدس العربی، تاکید کرد: انقلاب هاي مردمي کشورهاي عربي منجر به سرنگوني رژيم هاي فاسد و سرکوبگري شد که پابوس اسرائيل بوده، با اين رژيم روابط عادي داشتند و از دستورات آمريکا اطاعت مي کردند.

وی افزود: اين انقلاب هاي خجسته و فرخنده، پیش زمینه و مقدمه انقلابي بزرگ براي پايان دادن به ظلم و ستم ، آزاد کردن مناطق اشغالي، و نابودي استکبار اسرائيلي خواهد بود. 

عطوان در ادامه نوشت: ملتهای عرب قوي تر از رژيم هاي خود و متعاقباً رژيم اسرائيل هستند. شکستن ترس از رژيم هاي ديکتاتوري سرکوبگر عرب بسيار آسانتر از شکستن ترس از رژيم اسرائيل است.

آتش انقلاب هاي عربي به سوي اسرائيل گسترش مي يابد و بار ديگر افکار عمومي را متوجه اين امر مي کند که اسرائيل نه تنها عامل اصلي معضلات ، تروريسم و ناآرامي در منطقه بلکه در سراسر جهان است.  

این نویسنده عرب تاکید کرد: تا زماني که جنايات اسرائيل ادامه داشته باشد ، اين رژيم و حاميان غربي اش روي امنيت و آرامش را نخواهند ديد.

عبدالباری عطوان خاطرنشان کرد: درگيري هاي خونين ديروز در مارون الرأس در جنوب لبنان ، مجدل شمس در بلندي هاي جولان ، ايست بازرسي قلنديا در کرانه باختري رود اردن و بيت حانون در باريکه غزه تبلور حق بازگشت و خاطرنشان کننده مهمترين مساله اعراب بود.

در ادامه این مقاله آمده است: زمين جولان زير پاي اشغالگران صهيونيست لرزيد، و خون پاک شهروندان سوري به زمين ريخته شد تا نشان دهند که امت عربي آرمان ها و حقوق خود را فراموش نکرده است. جوانان مؤمن جنوب لبنان نيز 10 شهيد و تعداد زيادي زخمي تقديم کردند؛ جواناني که تجهيزات مرگ بار اسرائيل آنها را نترساند.

عطوان گفت: گمان مي کرديم که مذاکرات بيهوده و طرح هاي فريبکارانه توني بلر و گدايي تشکيلات خودگردان از حاميان مالي باعث ذلت و خواري فلسطيني ها شده است، ولي درگيري هاي ايست بازرسي قلنديا ثابت کرد که این گمان ما اشتباه بود و خشم مردم فلسطين همچون آتش زير خاکستر است، و اين مردم به هيچ قيمتي از حقوق خود دست نخواهند کشيد.

 

درگیری جوانان مصری با فتنه های داخلی

القدس العربی در ادامه با اشاره به فتنه ها در مصر برای سرنگونی انقلاب مردم این کشور، نوشت: ما آرزو مي کرديم که جوانان انقلابي مصر از ميدان التحرير عازم مناطق فلسطيني شوند و حلقه را بر دشمن صهيونيست غاصب تنگتر کنند ولي جوانان مصر هم اکنون در مرحله سختي از انقلاب خود قرار دارند. جوانان مصري که عزت و سربلندي کشور خود را بازيافتند ، هرگز فلسطين را فراموش نخواهند کرد ولي "رويارويي با ضدانقلاب هاي فتنه انگيز وابسته به رژيم فاسد مبارک، اسرائيل و قدرت هاي عربي ِ بدخواه ملل عرب" اولويت جوانان مصري است. پيروزي کامل انقلاب مصر نه تنها کوتاه ترين راه براي آزاد سازي فلسطين بلکه براي آزاد سازي همه امت عربي است.

عطوان تاکید کرد: اميد اسرائيل به پاک شدن حق بازگشت آوارگان از اذهان نسل جديد مردم فلسطين نااميد خواهد شد زيرا نه تنها فلسطيني هاي ساکن کرانه باختري و غزه بلکه فلسطيني هاي مقيم لبنان ، سوريه ، اردن و ديگر کشورهاي عربي با راهپيمايي هاي خود نشان دادند که اين حق هرگز از اذهان آنان پاک شدني نيست .

وی خاطرنشان کرد: اطمينان کاذب اسرائيل به توانايي نظامي خود که ناشي از چهار يا شش جنگ اين رژيم با اعراب است ، ديروز بر باد رفت زيرا کساني که با در دست داشتن پرچم فلسطين نزديک مرزهاي فلسطين براي شهادت با يکديگر رقابت مي کردند، اسرائيل را شديداً به وحشت انداختند و اطمينان کاذب اين رژيم به قدرت نظامي خود را بر باد دادند .

وی در پایان نوشت: اگر راهپيمايي هاي ديروز را مقدمه و زمينه فرض کنيم، اسرائيل با ده ها ميليون عرب و مسلماني که شايد روزي به مرزهاي فلسطين هجوم بياورند، چه خواهد کرد و آيا همه آنان را خواهد کشت و با بمب هاي هسته اي نابود خواهد کرد ؟  

 



پربیننده ترین خبرها