صهيونيستها: كشور فلسطين را نمي‌پذيريم

صهيونيستها: كشور فلسطين را نمي‌پذيريم
شنبه 27 مهر 1392 - 12:39

در حالی که سازمان ملل متحد با پذیرش فلسطین به عنوان ناظر غیر عضو، زمینه تشکیل کشور فلسطین را فراهم و از آن حمایت کرده است؛ معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد این رژیم هرگز تشکیل کشور مستقل فلسطین را نخواهد پذیرفت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روسیا الیوم تأکید کرد که "دانی دانون" در دیدار با شماری از شهرک نشینان متعهد شد حزب لیکود هرگز توافق موقت با فلسطینی ها که تشکیل کشور مستقل فلسطین را تضمین کند، امضا نخواهد کرد.
دانون همچنین از کابینه این رژیم خواست که شکست پیمان اسلو را اعلام و آن را لغو کند.
وی گفت: توافقنامه اسلو نه تنها باعث برقراری صلح نشد، بلکه خونریزیها را تشدید کرد. اسرائیل باید به این شرایط پایان دهد و تعلیق توافقنامه اسلو را اعلام کند. سازمان آزادی بخش فلسطین و تشکیلات خودگردان تاکنون موجودیت اسرائیل را به رسمیت نشناخته اند.
با وجود مخالفت های رژیم صهیونیستی، اعضای سازمان ملل متحد پنجشنبه 9آذر ماه 1391با ۱۳۸ رای موافق در برابر نه رای مخالف با ارتقاء وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطینی از "نهاد ناظر" به "دولت ناظر غیر عضو" موافقت کردند تا زمینه تشکیل کشور فلسطین فراهم شود .

تشکیلات خودگردان با وجود ادامه شهرک سازی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، بار دیگر مذاکره با رژیم صهیونیستی را از سرگرفت.

روزنامه صهیونیستی معاریو پنچ شنبه گذشته اعلام کرد این مذاکرات به بن بست رسید، و اختلافات طرفین درباره مسئله مرزهای مشترک دلیل اصلی شکست این مذاکرات است چرا که این رژیم پیشنهاد اجاره منطقه غور اردن را برای چند دهه با تشکیلات خود‌گردان فلسطین در‌میان گذاشته است این در حالی است که مقامات این تشکیلات با این موضوع به شدت مخالفت کرده‌اند.

همچنین رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از معاریو افزود، که این رژیم اصرار دارد نیروهای خود را در مرزهای اردن مستقر کند و با استقرار نیروهای بین‌المللی در این منطقه مخالف است.

رسانه‌ها نیز هفته گذشته  از سفر قریب‌الوقوع محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به کشورهای آلمان ، ایتالیا و بلژیک به منظور گفتگو با مقامات این کشورها درباره روند مذاکرات "صلح" با رژیم صهیونیستی و آخرین تحولات منطقه خاورمیانه خبرداده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها