اعتراض بحرینی های مقیم انگلیس به قرارداد تسلیحاتی سئول - منامه

شنبه 27 مهر 1392 - 22:45

لندن، العالم ـ شماری از فعالان بحرینی مقیم انگلیس در تجمعی اعتراض آمیز در مقابل سفارت کره جنوبی در لندن به قرارداد تسلیحاتی سئول - منامه که به موجب آن مقادیر زیادی گلوله های گاز اشک آور برای رژیم آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون بحرینی ارسال می شود، اعتراض کرده و خواستار تعلیق این قرداد تسلیحاتی شدند.

به گزارش شبکه خبری العالم از لندن، جمعی از فعالان حقوق بشر بحرینی مقیم انگلیس در اعتراض به اقدامات رژیم آل خلیفه در وارد کردن یک ونیم میلیون گلوله گاز و نود هزار نارنجک گاز اشک آور، مقابل سفارت کره جنوبی در لندن تجمع کردند.

"جوادعبدالوهاب" روزنامه نگار و فعال رسانه ای بحرینی در حاشیه این تظاهرات و در گفت وگو با خبرنگار العالم، با تاکید بر این که این قرارداد با قوانین بین المللی و قانون کره جنوبی منافات دارد، اظهار داشت: برخی تصاویر نحوه استفاده نظامیان آل خلیفه از این بمب ها، و شلیک مستقیم آنها به سمت تظاهرکنندگان بحرینی را اثبات می کند.

تظاهرات کنندگان بحرینی که از سوی سازمان های مدافع حقوق بشر و مخالف تجارت سلاح نیز همراهی می شدند، استفاده نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه از گازهای اشک آور را غیرقابل توجیه دانسته و هشدار دادند که این محموله به محض ورود به بحرین، برای سرکوب تظاهرات های مردمی و مسالمت آمیز استفاده خواهد شد.

"سارا ولدرون" سخنگوی فراخوان مخالفت با تجارت سلاح نیز در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: دلایل زیاد و موثقی درخصوص اقدام رژیم آل خلیفه در سرکوب ملت بحرین در طول دوسال گذشته و استفاده از گازهای اشک آور وجود دارد.

وی افزود: همچنین نظامیان آل خلیفه برای مجازات مردم روستاهایی که علیه آل خلیفه اعتراض و تظاهرات می کنند، از گاز اشک آور به عنوان سلاح اصلی سرکوب استفاده می کنند که تاکنون منجر به قتل صدها نفر و زخمی شدن هزاران نفر شده است.

ولدرن خطاب به دولت کره جنوبی، گفت: از دولت کره جنوبی انتظار داریم تا این معامله را متوقف کند تا در نقض ها و تجاوزاتی که در حق مردم بحرین توسط رژیم ال خلیفه صورت خواهد گرفت، همدستی نکند.

تظاهرات کنندگان بحرینی در چارچوب فراخوانی با عنوان "محموله را متوقف کنید" خواستار نوشتن پیامهای اعتراض آمیز در شبکه های اجتماعی شدند.

همچنین هیاتی از سوی تظاهرات کنندگان نامه ای به سفارتخانه کره جنوبی در لندن ارسال کرد که در آن تظاهرات کنندگان از طرف های رسمی و شرکت های کره ای درخواست توقف این معامله را داشتند.

"جلال فیروز" نماینده سابق فراکسیون الوفاق بحرین نیز به خبرنگار العالم گفت: مهم آن است که دولت کره جنوبی متوجه اقدام حساس و خطرناک خود بشود و این قرارداد را متوقف کند؛ در غیر این صورت ملت بحرین، کره جنوبی را دشمن خود تلقی خواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها