دلجویی از عربستان از نوع قطری !

دلجویی از عربستان از نوع قطری !
يکشنبه 28 مهر 1392 - 16:57

درحالیکه عربستان و قطر درباره برخی مسائل منطقه مانند مصر و گروه اخوان المسلمین با یکدیگر اختلاف دارند، وزیر خارجه قطر در پیامی به همتای سعودی خود مدعی شد که خشم وی جهان را به چالش می کشد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد العطيه" وزير خارجه قطر در پيامي در صفحه خود در تویتر خطاب به "سعود الفيصل" همتاي سعودي خودش گفت: برادرم شاهزاده سعود الفيصل؛ وقتي خشمگين و ناراحت مي شوي، جهان را به چالش مي كشي. از تو متشكرم. اين همان عربستان سعودي است.
پس از اعلام نام عربستان سعودي برای تصدی کرسی غير دائم و دوره‌ای شوراي امنيت سازمان ملل متحد، این کشور از پذیرش اين كرسي سر باز زد. عربستان دلیل مخالفت با این جایگاه در شورای امنیت را حل نشدن مسأله فلسطین، سلاح هسته‌ای در منطقه و موضوع سوریه عنوان کرده است.
همچنین، وزیر خارجه عربستان در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سخنرانی در این نشست خودداری کرد.
از آغاز بحران و جنگ در سوریه، عربستان و قطر از جمله کشورهایی بودند که علاوه بر حمایت از گروه‌های مسلح، همه تلاش خود را برای ترغیب مجامع بین المللی جهت حمله نظامی به سوریه و براندازی نظام این کشور به کار گرفتند.
قطر و عربستان سعودی برای نفوذ در مصر با یکدیگر در حال رقابت هستند ولی در خصوص حمله به سوریه و نابودی این کشور با یکدیگر اتفاق نظر دارند، این دو کشور همچنین موضع مشترکی در زمینه نزدیکی روابط ایران و آمریکا و همچنین توافق روسیه و آمریکا درباره سوریه دارند.
درپی خودداری عربستان از پذیرش کرسی غیر دائم در شورای امنیت، کشورهای عربی از عربستان دعوت کرده اند این جایگاه را از دست ندهد.

پربیننده ترین خبرها