درخواست وزارت خارجه سوریه :

کشورهای حامی تروریسم در سوریه بازخواست شوند

کشورهای حامی تروریسم در سوریه بازخواست شوند
جمعه 24 آبان 1392 - 13:02

العالم - وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به شورای امنیت و سازمان ملل ، از جامعه جهانی خواست تا کشورهای حامی تروریسم درسوریه نظیر قطر، ترکیه و عربستان را بازخواست کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، در نامه وزارت امور خارجه سوریه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رییس شورای امنیت آمده است " تجاوزات گروه‌های تروریستی مسلح که شهرهای سوریه را هدف قرار داده و مردم بیگناه این کشور را می‌کشند ، باید هر چه سریعتر متوقف شود".

در ادامه این نامه آمده است: حملات خمپاره ‌ای گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه تبدیل به یکی از روش‌های تروریست ها برای از بین بردن مردم این کشور به ‌ویژه در شهر دمشق شده است؛ چرا که آن‌ ها نتوانستند به این شهر دست پیدا کنند و تلاش می‌کنند با حملات خمپاره‌ای ، ترس و وحشت را درمیان ساکنان آن ایجاد کنند.

دراین نامه تاکید شده است " اقدام های گروه‌های تروریستی علیه ساکنان سوریه به ‌ویژه کودکان این کشور، مداخله فوری جامعه بین‌ الملل را اقتضا می کند تا کشورهای حامی این گروه‌های تروریستی را بازخواست و مسئولیت وقوع کشتارهای روزانه را متوجه این کشورها کند.

در نامه های وزارت امور خارجه سوریه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت آمده است که کشورهای حامی گروه‌های تروریستی درسوریه به حمایت خود از این گروه‌ها افتخار می‌کنند ، درحالی که همین کشورها مخالف اقدامات چنین گروه‌هایی درمناطق مختلف جهان بوده و آن را اقدامات تروریستی غیرقابل قبول می‌نامند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل خواست تا به وظایف خود در قبال حمایت از مردم این کشور و محکوم کردن اقدام های تروریست‌ ها و همچنین حمایت برخی کشورها مانند قطر، عربستان و ترکیه از آن‌ها عمل کنند.

سوریه تاکید کرد: این کشورها با حمایت خود از تروریست‌ها باعث شده‌اند تا افراد مسلح از ۸۰ کشور در سراسر جهان وارد سوریه شوند و برای رسیدن به اهداف خود دراین کشور تلاش کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها