مانع تراشی ریاض و تل آویو در مذاکرات ایران و 5+1

مانع تراشی ریاض و تل آویو در مذاکرات ایران و 5+1
پنج‌شنبه 30 آبان 1392 - 12:40

العالم - رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردن که تل آویو و ریاض برای به شکست کشاندن گفت و گوهای 5+1 و ایران ، فشارهای گسترده ای بر غرب وارد می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، "اودی سیگل" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل و عربستان سعودی با توافق میان ایران و کشورهای غربی مخالفند. دو طرف بی سر و صدا با فرانسه تماس گرفته و آن کشوررا تحت فشار قرار دادند. دراین میان فشارهای عربستان مؤثرتر به نظر می رسد زیرا دو ماه پیش سعودی ها توافقنامه ای به ارزش یک میلیارد دلار با پاریس امضا کردند.

وی افزود: نتانیاهو با اولاند و شتاینس با فابیوس تماس گرفتند و به این ترتیب اسرائیل نیز به نوبه خود نقش مؤثری در بی نتیجه بودن مذاکرات اخیر برعهده گرفت.

سیگل با اشاره به اینکه نقش عربستان در این میان علنی نبود و بطور مستقیم با آمریکاییها روبرو نشدند، افزود: نتانیاهو به تنهایی تاوان عملکرد خود را باید پرداخت کند. وی حاضر است در زمینه مهمترین چالش امنیت ملی اسرائیل هر تاوانی بدهد. او در صفحه توییتر خود همواره شعار می دهد برای دستیابی به اتفاق نظر نامطلوب با ایران شتاب زدگی نکنید درحالی که سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا به اظهاراتش پاسخ داد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "جان ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را در این باره پخش کرد ، که گفت : پیام نتانیاهو را در توییتر مشاهده کردم و مطمئنا خیلی ها آن را مشاهد کردند. ما هدف واحدی را دنبال می کنیم و آن ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی است لذا اختلاف نظر ما با تل آویو تنها در زمینه تاکتیک است.

اودی سیگل خاطر نشان کرد: همگی می دانیم سرانجام شش کشور و ایران در روز چهارشنبه و یا هفته آینده به اتفاق نظر می رسند.

پربیننده ترین خبرها