شکایت شهروندان سوری از لوران فابیوس

شکایت شهروندان سوری از لوران فابیوس
چهارشنبه 13 آذر 1392 - 18:27

سه شهروند سوری، در اقدامی بی سابقه، در دادگاه عالی فرانسه، علیه "لوران فابیوس" وزیرخارجه فرانسه، به اتهام دست داشتن در جنایت ضد بشریت در سوریه شکایت کردند.

این دادخواست از سوی 3 تبعه سوری تقدیم دادگاه عالی فرانسه شده و در آن به حمایت فابیوس از گروه های مسلح در سوریه اشاره شده است.
"مصطفی موفق" کارشناس امور بین الملل امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: حمایت فرانسه از گروه های مسلح در سوریه پیامدهای هولناکی نه تنها برای نظام بلکه برای ملت سوریه به دنبال داشته است.
"دامیان فیگییه" وکیل فرانسوی، که دفترش در شهر مرزی بلگارد فرانسه است و پذیرفته که این دادخواست را تقدیم دادگاه عالی کند، در گفت وگو با العالم اظهار داشت: شاکیان سوری، معتقدند فابیوس از قدرت خود به عنوان وزیر خارجه فرانسه استفاده کرده و جرایمی چون سلب مشروعیت مبارزه سوری ها علیه تروریسم و قانونی کردن توسل به اقدامات تروریستی علیه شهروندان سوری مرتکب شده است.
"آلان بیناجام" کارشناس امور فرانسه و بین الملل نیز به خبرنگار العالم گفت: حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه بدترین نوع انتقام گیری است زیرا این گروه ها متشکل از مجرمان از زندان آزاد شده هستند که افسران اسراییلی آنها را آموزش می دهند.
وی افزود: در فرانسه مسوولان هر از گاهی ادعا می کنند که باندی از جهادی ها را توقیف کرده اند اما فوری آنها به سوریه اعزام می کنند.
فیگییه، وکیل فرانسوی، نیز در این خصوص اظهار داشت که کانون بین المللی وکلا به زودی دادخواست هایی علیه فرانسه از سوی شهروندان سوری که اعضای خانواده خود را در اقدامات تروریستی تکفیری ها و وهابی ها از دست داده اند، ارایه خواهد کرد.
"اردفان امیر عسلانی" وکیل و کارشناس امور راهبردی به خبرنگار العالم گفت: فابیوس بعد از توافق جان کری و سرگئی لاوروف، وزیران خارجه آمریکا و روسیه، درباره سلاح های شیمیایی سوریه، که بدون مشارکت فرانسه صورت گرفت و باعث از دست رفتن مقبولیت پاریس در خاورمیانه شد، احساس سرخوردگی می کند.
tt-4-10:39

پربیننده ترین خبرها