کارشناس سوری:

مخالفان بزودی از شرط کناره گیری اسد منصرف می شوند

مخالفان بزودی از شرط کناره گیری اسد منصرف می شوند
سه شنبه 19 آذر 1392 - 14:34

کارشناس امور راهبردی در سوریه تاکید کرد که ائتلاف مخالفان خارج نشین به زودی از شرط خود مبنی بر کناره گیری بشار اسد، رییس جمهور سوریه، از قدرت در دوران انتقالی منصرف و مجبور خواهند شد که در کنفرانس "ژنو 2" نیز مشارکت کنند.

احمد الحاج علی، کارشناس امور راهبردی در سوریه روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم با اشاره به شرط ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین مبنی بر واگذار نکردن قدرت به بشار اسد، در مرحله انتقالی افزود: ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین چیزی در دست ندارند و حتی گروه های مسلح معتقد به اصل مذاکرات نیستند و ائتلاف مزبور و هیچ تشکیلات دیگری را به رسمیت نمی شناسند .
کارشناس امور راهبردی در سوریه گفت: سوریه به افکارعمومی جهان و دیدگاه های طرف های بین المللی به خصوص کشورهایی که زمینه ساز توافقاتی بودند و کشورهای متنفذی مانند ایران و عربستان اهمیت می دهد.
وی افزود: ادامه اتخاذ چنین سیاستی از سوی سوریه لازم و ضروری است زیرا بحران این کشور داخلی نیست بلکه طرف های خارجی در این بحران دخالت دارند به طوری که محموله های تسلیحاتی و گروه های تروریستی از مرزهای بین المللی وارد خاک سوریه می شود .
الحاج علی بر لزوم افزایش تعداد کشورهای شرکت کننده در کنفرانس "ژنو 2 " تأکید کرد و گفت: شرکت کنندگان در کنفرانس "ژنو 2 " باید افزایش یابد زیرا بحران سوریه مرتبط با تروریسم و در سطح جهان مطرح است و باعث بروز مشکلاتی برای سوری ها شده است .
کارشناس امور راهبردی در سوریه افزود : تعداد کشورهایی که در کنفرانس "ژنو 2" مشارکت خواهند کرد، نشان خواهد داد که چنین کنفرانسی تا چه حد موفقیت آمیز خواهد بود.
وی اظهار داشت: هدف از تلاش برای جلوگیری از مشارکت ایران در کنفرانس "ژنو 2"  ضربه زدن به مقاومت و حامیان آن است و بحران سوریه نیز با هدف ضربه زدن به مقاومت آغاز شد.
الحاج علی ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: ایران کشوری مهم و مؤثر است که برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه تلاش می کند و طرحی را نیز برای حل بحران پیشنهاد کرده است و بر لزوم برگزاری مذاکرات تأکید دارد .

MKH-9-22:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها