مخالفت محمود عباس با طرح امنیتی جان کری

مخالفت محمود عباس با طرح امنیتی جان کری
جمعه 22 آذر 1392 - 17:54

العالم - محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح امنیتی جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره ابقای اشغالگران صهیونیست در غور اردن مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسئول بلند پایه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: نشست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جان کری وزیر خارجه آمریکا "بدتر از بد" بوده است و کری در این نشست، افکاری متفاوت با افکار "جیم جونز" فرستاده امنیتی سابق آمریکا به فلسطین به ویژه درباره منطقه "غور اردن" مطرح کرد. 

آمریکا پیشنهاد داده است که نظامیان اسرائیلی به مدت 10 سال در غور اردن تا زمان آماده شدن نیروهای امنیتی فلسطینی برای به عهده گرفتن مسئولیت های امنیتی مستقر باشند.حضور نیروهای صهیونیست در گذرگاه های مرزی کرانه باختری و اردن و نصب دستگاه های نظارتی در ارتفاعات کرانه باختری از دیگر پیشنهادهای طرف آمریکایی است. 

به گفته این مقام امنیتی جونز فرستاده پیشین آمریکا خواستار حضور نیروهای بین المللی و ناتو به فرماندهی آمریکا در غور اردن شده بود نه استقرار نظامیان صهیونیست.

"حنا عمیره" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: قاعده این بود که درباره مرزها و امنیت توافق حاصل شود، اما طرف آمریکایی عکس توافق را انجام داد و گفت که موضوع اصلی، امنیت است و ترسیم مرزها باید بر اساس خواسته های امنیتی صهیونیستی صورت گیرد.

کری که شب گذشته برای دومین بار در هفته گذشته یا محمود عباس دیدار کرده است، قرار است امروز با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند و پس از آن راهی اردن شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها