وزیر خارجه یمن تلفنی به ظریف چه گفت

وزیر خارجه یمن تلفنی به ظریف چه گفت
يکشنبه 29 دی 1392 - 16:44

وزیر امور خارجه یمن در گفتگو با شبکه العالم ترور دیپلمات سفارت کشورمان در صنعا را یک جنایت تروریستی زشت دانست که باعث بدنامی همه کسانی خواهد شد که ادعای دفاع از اسلام را دارند.

"ابوبکر القربی" روز یکشنبه در مصاحبه با العالم با بیان اینکه جنایت مذکور در راستای تلاش برای تخریب روابط یمن و ایران انجام گرفته است اظهار داشت: دیروز با وزیر امور خارجه ایران در این باره تلفنی گفتگو کردم. ایشان تأکید کرد که اقدامات خرابکارانه نمی تواند بر روابط دو کشور تأثیری بگذارد، و دو کشور برای ایجاد امنیت و ثبات با تروریسم مقابله خواهند کرد.
القربی افزود: در تماس با آقای دکتر ظریف، مراتب تسلیت ملت و دولت یمن را به ملت و دولت ایران و خانواده این شهید گرانقدر تقدیم کردم.
وی تأکید کرد: تحقیقات درباره این عملیات ادامه دارد و دستگاههای امنیتی به تحقیقات خود برای دستگیری عوامل این اقدام تروریستی و مجازات آنها ادامه خواهند داد.
تروریست ها دیروز پس از ناکامی در ربودن دیپلمات ایرانی علی اصغر اسدی در مقابل مرکز خرید "شمیله هاری" در شهرک دیپلماتیک "حده" در صنعا پایتخت یمن، به سوی وی شلیک کردند که در نتیجه آن وی به شهادت رسید.
تروریست ها ابتدا درصدد ربودن وی بودند. اما این دیپلمات ایرانی و همراهش در مقابل تروریست ها مقاومت کردند. به همین دلیل تروریست ها پس از شلیک به وی و همراهش، پا به فرار گذاشتند.
 

پربیننده ترین خبرها