رئیس مجلس عراق، به سفیر آمریکا شکایت می‌برد !

رئیس مجلس عراق، به سفیر آمریکا شکایت می‌برد !
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 14:16

رئیس مجلس عراق در دیدار با سفیر آمریکا در بغداد مدعی شد که تعدادی از صندوق های انتخابات اخیر مجلس پیش از شمارش مجدد آرا، نابود شده است .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "سومریه نیوز" نوشت: "اسامه النجیفی" در دیدار با "رابرت استفان بیکرافت" سفیر آمریکا در بغداد گفت: تسریع در اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان، نقش بسزایی در آغاز رایزنی‌های مربوط به تشکیل دولت وحدت ملی دارد.
النجیفی ادعا کرد: من از تعداد فراوان اعتراضات مربوط به نتایج انتخابات و امحای تعدادی از صندوق های رأی قبل از شمارش مجدد آرا، و اقدام نیروهای امنیتی در خارج کردن ناظران احزاب سیاسی از مراکز رأی گیری پیش از آغاز شمارش اولیه آرا نگران هستم .
النجیفی ادامه داد: من به نحوه رأی گیری از نیروهای امنیتی نیز معترض هستم .
النجیفی تأکید کرد : از من خواسته شده که جلسه فوق العاده ای در مجلس نمایندگان برای بررسی تخلفات انتخاباتی برگزار کنم و امیدوارم که این تخلفات فاحش نباشد و باعث تغییر یا لغو نتایج انتخابات نشود .
ادعای النجیفی درحالی مطرح می شود که طبق گزارش "سومریه نیوز" کمیته انتخابات عراق چهارشنبه هفته گذشته ( 7 مه ) اعلام کرد که تعویض صندوقها یا دستکاری برگه های رأی غیرممکن است، و معترضان می توانند شکایات خود را با در دست داشتن دلایل ارائه بدهند.
برخی نامزدها و احزاب مدعی تقلب در انتخابات پارلمانی 30 آوریل هستند .

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق هفته گذشته در سخنانی با اشاره به اینکه ریاست کنونی مجلس این کشور، به منافع مردم عراق ضرر زیادی وارد نموده است، از نمایندگان جدید مجلس خواست به مسؤولیتشان در قبال کشور عمل نمایند.

پربیننده ترین خبرها