وزیر آشتی ملی سوریه به العالم گفت:

راز موفقیت عملیات حمص

راز موفقیت عملیات حمص
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 11:41

وزیر آشتی ملی سوریه راز موفقیت پاکسازی حمص از وجود تروریست ها را پایبندی به اصل رازداری و محرمانه نگه داشتن فعالیت ها دانست.

"علی حیدر" روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم تأکید کرد که برخی از کشورها می خواستند حمص، مرکز تنش و درگیری باشد.

وی افزود: در بخش قدیمی شهر حمص، شماری از عناصر مسلح غیرسوری حضور داشتند.

علی حیدر خاطرنشان کرد: هر گاه تلاشی داخلی در سوریه برای آشتی ملی صورت می گیرد، دست های بیگانگان به کار می افتد تا طرح های آشتی را به ناکامی بکشانند؛ زیرا آن ها مخالف آشتی ملی هستند و از گروه های مسلح به عنوان برگه های بازی استفاده می کنند، نه طرحی راهبردی.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک شماری از عناصر غیر سوری در بخش قدیمی حمص وجود داشتند که تعداد و تابعیت آنها را اکنون بازگو نمی‌کنیم.
علی حیدر ادامه داد: طرفهای خارجی از گروه‌های مسلح به عنوان برگه و هیزم برای سوزاندن سوریه استفاده می کنند و نه یک طرح راهبردی.
وزیر آشتی ملی با اشاره به ورود به مرحله دوم حل پرونده حمص، خاطرنشان کرد که دولت سوریه گامهایی بسیار خوب را برداشته است.
علی حیدر اظهار داشت: مهمترین مسأله در حل مشکل حمص، این بود که مانع از دخالت خارجی شدیم و به عنوان شهروندان سوری با یکدیگر همکاری کردیم.
وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت، پیش بینی‌ها درباره تعداد شرکت کنندگان در انتخابات این است که احتمالا بیشتر از انتخابات گذشته خواهد بود.
علی حیدر تأکید کرد: اوضاع سوریه پس از انتخابات ریاست جمهور با اوضاع قبل از آن متفاوت خواهد بود.

پس از 3 سال درگیری، ارتش سوریه توانست در 18 اردیبهشت 93 با توافق به دست آمده، عناصر مسلح را طی چند مرحله از بخش قدیمی شهر حمص خارج کند، و این منطقه را که تروریست ها آن را پایتخت خود خوانده بودند، کاملا پاکسازی کند.

پس از پاکسازی کامل این منطقه و خنثی کردن بمبها و مین های کار گذاشته شده، مردم بخش قدیمی حمص به خانه های خود بازگشتند.

پربیننده ترین خبرها