انتقاد مخالف سوری از دخالت‌های خارجی + ویدیو

سه شنبه 6 خرداد 1393 - 17:10

یک مخالف سوري تأکید کرد که این کشور به عرصه درگيري منطقه‌اي و بين‌المللي تبديل شده و تنها راه برون رفت از بحران، راه حل سیاسی است.

"محمود مرعي" دبيركل تشكل مخالف "كار دموكراتيك" سوريه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: وضعيت در سوريه بسيار پيچيده است، زيرا برخي طرف‌های منطقه‌اي و كشورهاي عربي و غربی در امور داخلي آن مداخله مي كنند و افراد مسلح و سلاح به سوريه مي فرستند.

وي تصريح كرد: كشورهاي همجوار نيز ورود افراد مسلح و سلاح به سوريه را تسهيل مي کنند به گونه اي كه اين كشور به عرصه درگيري منطقه اي و بين المللي تبديل شده است.

محمود مرعي گفت: افراد مسلح كه از كشورهاي مختلف جهان به سوريه آمده اند، جنگي نيابتي را به راه انداخته اند و مي خواهند سوريه را ويران و تقسيم كنند و نشان دهند كه سوريه شكست خورده است؛ لذا ما از وحدت سرزميني و مردمي سوريه حمايت مي كنيم و مخالف دخالت سياسي و نظامي خارجي در اين كشور هستيم و همزمان راه حل سياسي را تنها راه برون رفت از بحران كنوني سوريه مي دانيم.

دبيركل تشكل مخالف "كار دموكراتيك" سوريه صريح كرد: شايسته بود كه يك سازش سياسي و تاريخي بين خود سوري ها در اين كشور انجام مي شد. دو طرف در سوريه يعني نظام و مخالفان هستند كه راه حل سياسي را قبول دارند و با دستورالعمل هاي منطقه اي و بين المللي در ارتباط نيستند. تصميمات این طیف از مخالفان، ملي و مستقل است؛ درحالي كه مخالفان خارج نشين از كشورهاي منطقه اي و غربي دستور مي گيرند. بنابراين ما معتقديم كه دستيابي به راه حل سياسي بين دوطرف نظام و مخالفان داخلي ضروري است و بايد نظام و مخالفان داخلي پشت ميز مذاكره بنشيند و با اينكار خود مخالفان مسلح و غيرواقعي را كه در سوريه مي جنگند، رسوا كرده و بي اعتبار كنند.

محمود مرعي گفت: مخالفان داخلی نمي خواهند كه سوريه يك كشور شكست خورده و ضعيف باشد؛ ما خواهان آزادي زندانيان سیاسی و کمک های غذايي و دارويي به همه مناطق سوريه هستيم.

26-20:38

پربیننده ترین خبرها