غافلگیری داعش درپایگاه هوایی اسپایکر تکریت + فیلم

پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 22:30

بغداد (العالم) ـ سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از هلاکت 158 تروریست در مناطق مختلف، به دست ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "قاسم عطا" با اعلام این خبر در کنفرانس مطبوعاتی همچنین خاطرنشان کرد: ارتش 32 خودروی تروریست های وابسته به تشکیلات داعش را منهدم کرد و جنگنده های نیروی هوایی نیز 130 پرواز برای هدف قرار دادن تروریست ها انجام داده اند.
به نظر می رسد نیروهای عراقی پس از پاکسازی بیشتر از استان صلاح الدین، خودشان را برای بازپس گیری شهر تکریت، مرکز این استان آماده کرده اند .
خبرنگار العالم گفت: ارتش عراق با غافلگیری تروریست های داعش، حملات اخیر آنان را که درصدد کنترل بر پایگاه هوایی اسپایکر بودند، ناکام گذاشت و کلیه مهاجمان را به هلاکت رساند.
در همین خصوص فرماندهان ارتش عراق، اعلام کردند نیروهای امنیتی در ساعات اخیر، صدها تروریست را به هلاکت رسانده اند.
از سوی دیگر، عشایر استان نینوا به همراه ارتش عراق در حال پاکسازی این استان از تروریست های داعش هستند و نیروهای عراقی نیز با هدف قرار دادن کاروان تانکرهای نفت متعلق به داعش، عملیات بی سابقه ای را رقم زدند. این در حالی است که شخصیت های سیاسی بر این باورند که عملیات بازپس گیری موصل ممکن است به طول بینجامد.
عادل المانع، عضو ائتلاف دولت قانون به خبرنگار العالم گفت: موضوع موصل در حال حاضر، از نظر نظامی یکسره نخواهد شد و ممکن است پاکسازی آن بعد از تشکیل کابینه و سوگند بقیه نمایندگان پارلمان و توافق درباره مناصب عالی کشور صورت گیرد.
المانع تصریح کرد: بازپس گیری موصل نیازمند اقدام سیاسی و اجتماعی است و پاکسازی آن از تروریست های داعش به تنهایی مفید نخواهد بود.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش عراق، در شمال استان بابل توانستند بیش از 20 تروریست را در منطقه جرف الصخر به هلاکت برسانند.
ناظران بر این باورند تلفات تروریست ها در درگیری های اخیر با ارتش عراق، نشان دهنده آن است که پیشروی های سریع ارتش، باعث غافلگیر شدن تروریست های داعش شده است.
7/10- tok

پربیننده ترین خبرها