تردید فلسطینیان درباره مواضع سازمان ملل متحد

چهارشنبه 23 مهر 1393 - 14:43

ساکنان نوار غزه در اعتراض به سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد به این منطقه تحت محاصره، تظاهرات کرده و صحت مواضع این سازمان نسبت به رژیم صهیونیستی را زیر سؤال بردند.

خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد، فلسطینی های نوار غزه با شعارهای اعتراض آمیز، مواضع سازمان ملل را محکوم و سیاستهای این سازمان را در قبال رژیم صهیونیستی جانبدارانه توصیف کردند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل برای اطلاع یافتن از میزان خسارتهای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه سفر کرد.

یک شهروند فلسطینی به خبرنگار العالم در غزه گفت: سال 2008 پس از جنگ اسرائیل، وعده بازسازی غزه را به ما دادند اما تا این لحظه مردم در بیابان زندگی می کنند، این وعده های جدید و کنفرانس های جدید همه از اصل و اساس دروغ است.

بان کی مون، یک روز پس از کنفرانس بازسازی غزه که با مشارکت محافل بین المللی در قاهره برای جمع آوری هزینه لازم جهت بازسازی ویرانی های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، به نوار غزه سفر کرد.
گروههای مقاومت فلسطینی هشدار دادند در صورتی که تلاشها برای بازسازی غزه ناکام بماند، احتمال بحرانی شدن دوباره اوضاع وجود دارد. همچنین گروههای فلسطینی، سازمان ملل را به جانبداری از رژیم صهیونیستی و کوتاهی در ممانعت از حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه متهم کردند.

این گروهها اعلام کردند، سازمان ملل پس از اینکه بارها به خاطر بی توجهی به مساله فسلطین و مواضع جانبدارانه در برابر حملات اخیر، فلسطینی ها را ناکام گذاشته است، بار دیگر در معرض آزمایش قرار گرفته است.

"خالد البطش " یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی در مصاحبه با العالم گفت: این سازمان بین المللی به ریاست بان کی مون در برابر جنایتهای 51 روزه اسرائیل اعم از کشتار و تخریب و اقدامات تروریستی سکوت کرد و امروز برای پس دادن آزمون به غزه می آید آیا وی به گفته هایش اعتقادی دارد یا خیر؟

15-6:30

پربیننده ترین خبرها