داعش ساکنان روستایی در الانبار را آواره کرد

داعش ساکنان روستایی در الانبار را آواره کرد
چهارشنبه 7 آبان 1393 - 14:41

رئیس شورای استان الانبار می گوید، عناصر گروه تروریستی داعش ساکنان منطقه "ازویه " درغرب الرمادی مرکز این استان را از این منطقه آواره کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صباح کرحوت" تأکید کرد: در جریان آواره شدن ساکنان روستای "ازویه"، تعدادی از مردم در بیابان های استان الانبار جان خود را از دست داده اند. فرمانداری حدیثه نیز برای کمک به آوارگان خواستار کمک فوری دولت عراق شد.

رئیس شورای استان الانبار به "السومریه نیوز" گفت :عناصر گروه تروریستی داعش درساعات پایانی شب گذشته 1500 خانواده منطقه ازویه از توابع شهر "هیت" در 70 کیلومتری غرب الرمادی را از خانه هایشان اخراج کرد. 

به گفته صباح کرحوت اعضای داعش اجازه ندادند مردم از خودروهایشان استفاده کنند و همگی مجبور شدند با پای پیاده به سوی حدیثه در 160 کیلومتری غرب الرمادی حرکت کنند.

کرحوت گفت: این خانواده ها بدون آب و غذا به سوی صحرا حرکت کردند و در این مسیر شماری از افراد از جمله چند کودک جان خود را از دست دادند.

"عبدالحکیم الجغیفی" فرماندار استان الانبار نیز به "السومریه نیوز" گفت: مردم حدیثه از صبح امروز در حال استقبال از خانواده هایی هستند که از ازویه آواره شده اند. الجغیفی از سازمان های امدادی خواست فورا برای آوارگان کمک های اولیه ارسال کنند.

قائم مقام فرمانداری حدیثه در 23 اکتبر 2014 از تسلط گروه داعش بر روستای ازویه از توابع هیت پس از عقب نشینی عشیره بونمر خبرداد و خواستار بازگشت عشایر به منطقه پروانه واقع در حدیثه شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها