تیمی از حقوقدانان، از زندانيان بحرينی دفاع می کند

جمعه 4 ارديبهشت 1394 - 13:28

چهارمين كنفرانس بين المللي حقوق در شهر بيروت، هیئتی را با نام "حقوقدانان مقاوم" براي دفاع از زندانيان سياسي و حقوق بشر در بحرين تاسيس كرد.

خبرنگار شبكه خبري العالم در بيروت گزارش داد: چهارمين كنفرانس بين المللي حقوق در بيروت درپايان دو روز برگزاري خود از مسؤولان بحريني خواست تا  در محاكمه فعالان انقلاب به اصول محاكمه هاي عادلانه براساس معيارها و قوانين بين المللي متعهد باشند.
شركت كنندگان در اين كنفرانس همچنين خواهان لغو همه دستورات سلب تابعيت از بحريني ها و آزادي فوري شيخ علي سلمان دبيركل جمعيت وفاق شدند.
در اين كنفرانس كه شخصيت هاي عرب و غيرعرب و لبناني شركت داشتند، تأکید کردند که در بحرین عدالت وجود ندارد و نظام بحرین در حال نقض تعهدات بين المللي است.
"يوسف ربيع" رئيس انجمن حقوق بشر بحرين در گفت وگو با خبرنگار العالم با اشاره به برگزاري چهارمين جلسه محاكمه شيخ سلمان و تمديد دوره بازداشت او گفت: سیستم قضایی بحرين با كار امروز خود به اين كنفرانس ثابت كرد كه عدالت در بحرين وجود ندارد.
"محمد زارع" رئيس سازمان عربي اصلاحات كيفري نيز به خبرنگار العالم گفت: اين كنفرانس با شيخ علي سلمان و همه زندانيان سياسي در بحرين و جهان عرب همبستگي و تلاش مي كند كه وضعيت آنها را مطرح كند.
شركت كنندگان در كنفرانس بدون هيچ گونه شك و ترديد ابراز عقيده كردند كه اقدامات نظام بحرين امنيت و صلح بين المللي را به خطر مي اندازد و تلاش كردند كه با تمركز بر مسئله سلب تابعيت و شكنجه زندانيان يا بستگان آنها با تاسيس هيئت حقوقي ياد شده كار جديدي انجام دهند.

"عبدالحميد دشتي" رئيس شوراي بين المللي محاكمه هاي عادلانه و حقوق و بشر به خبرنگار العالم تأکید کرد: درپي زنداني شدن شيخ علي سلمان و نبيل رجب (رئیس مرکز حقوق بشر بحرین)، از دستيابي به هرگونه راه حل سياسي نا اميد شدم.

"زهير مغزاوي" نماينده پارلمان تونس نيز در گفت و گو با شبكه العالم اظهار داشت: پيام كنفرانس به شاه بحرين و نظام او اين است كه از آزار و اذيت ملت بحرين دست بردارند و زندانيان را آزاد و از حوادث منطقه عبرت بگيرد و يك قانون اساسي واقعي را بر مبناي احترام به قانون اساسي تدوين كند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها