کردها از تلاش ایران و ترکیه درباره اقلیم خبر می دهند

کردها از تلاش ایران و ترکیه درباره اقلیم خبر می دهند
شنبه 17 مرداد 1394 - 17:29

العالم - سخنگوی شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق از تلاش ترکیه و ایران برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان طرف های کرد پیرامون ریاست اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "لطیف نیروی" در گفت و گو با پایگاه اینترنتی "السومریه نیوز" افزود، ایران و ترکیه برای نزدیک کردن دیدگاه های طرف های سیاسی برای دستیابی به راه حل توافقی برای ریاست اقلیم کردستان و نظام حکومتی می کوشند و هیات های دو کشور اخیرا دو بار به همین هدف به "اربیل" و "سلیمانیه" سفر کرده و با تمام طرف های سیاسی ملاقات کرده اند.

نیروی ادامه داد، ایران و ترکیه امنیت و ثبات اقلیم کردستان را برای خود مهم دانسته و معتقدند امنیت و ثبات آن بخشی از ثباتشان است. 

وی گفت، شماری از شخصیت های سیاسی کردستان برای نزدیک کردن دیدگاههای طرف های کردستانی به منظور رسیدن به توافق سیاسی تلاش می کنند و اتحادیه میهنی کردستان فردا یکشنبه گفت و گوهای جدید برای دستیابی به حل بحران را آغاز خواهد کرد.

گروهی از سران پیشمرگ های کردستان ، احزاب کردستانی را به گفت وگو برای حل مشکلاتشان فراخوانده و گفتند، اقلیم کردستان در شرایطی حساس قرار دارد که به همین دلیل حفظ وحدت صف کردستان ضروری است. 

درشرایطی که اقلیم کردستان شاهد جدل تندی بر سرریاست آن  است، حزب دمکرات کردستان به رهبری "مسعود بارزانی" رییس اقلیم کردستان با انتشار بیانیه ای تمدید ریاست بارزانی برای مدت دو سال دیگر را خواستار شده و نظام پارلمانی در این منطقه و تقسیم قوا میان نهادهای قانونی را تایید نموده است.

اتحادیه میهنی کردستان، اتحادیه اسلامی کردستان، جنبش تغییر کردی و جماعت اسلامی موافقتشان با تشکیل نظام پارلمانی منطقه کردستان را اعلام نموده و چهار طرح درباره تعدیل قانون ریاست اقلیم ارائه داده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها