تبادل اطلاعاتی ایران-عراق و روسیه در نبرد سوریه

تبادل اطلاعاتی ایران-عراق و روسیه در نبرد سوریه
جمعه 10 مهر 1394 - 14:02

العالم ـ وزارت دفاع روسیه از همکاری اطلاعاتی نیروهای ایران - عراق و روسیه در نبرد علیه تروریست های داعش در سوریه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای" سوریا الان" با اعلام این خبر گزارش کرد که نیروهای دریایی واکنش سریع روسیه هم برای حمایت از تاسیسات نظامی آن کشور در سوریه وارد منطقه شده اند.

براساس این گزارش اضافه شدن این نیروها به توان نظامی روسیه در سوریه علاوه بر حرکت دو ناو روسی به سمت دریای مدیترانه و آماده شلیک شدن موشکهای موسوم به " توپول " است.

وزارت دفاع روسیه با تایید ورود نیروهای دریایی ویژه برای حمایت از تاسیسات نظامی آن کشور در سوریه، تاکید کرد که شناورهایی که برای پیاده کردن نیرو در دریای مدیترانه مستقر هستند، در عملیات روسیه مشارکت خواهند داشت.

همچنین به گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، دو کشتی جنگی روسی موسوم به " کورولف" و"الکساندراوتراکوفسکی "  تنگه های دریای سیاه را به مقصد دریای مدیترانه پشت سرگذاشته اند، نیروهای دریایی روسیه، امنیت پایگاه دریایی در طرطوس و پایگاه هوایی در لاذقیه را تامین خواهند کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که بیش از 50 هواپیما و بالگرد درعملیات نظامی روسیه علیه داعش در سوریه مشارکت دارند.

این وزارتخانه دربیانیه ای تاکید کرد که پنجشنبه شب با انجام 4 حمله به وسیله هواپیماهای سوخوی ام 24 و سوخوی 25 به مواضع داعش در حومه ادلب، حمص و حماه، مقر فرماندهی و انبار مهمات داعش منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه افزود که در چارچوب تمرینات جاری نظامی روسیه، یگان های سامانه موشکی توپول در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند. 

دراظهارات منابع وزارت دفاع روسیه به محل استقرار این موشک ها اشاره نشده است.

سرهنگ ایگور یگوروف نماینده دفتراطلاع رسانی وزارت دفاع روسیه گفت: یگان های موشکی دیگرو نیز یگانهای ویژه تامین امنیت و نگاهبانی که در عالی ترین سطح آمادگی جنگی قرار دارند، دست به یک حرکت شبانه به طول 50 کیلومتر به سمت پایگاه یگان موشکی خواهند زد. پیشتر دو یگان موشکی دیگر نیز در تمرینات نظامیان روس مشارکت داده شدند.

این تمرینات بر طبق طرح آماده سازی یگان های موشکی راهبردی با مشارکت حدود 3 هزار نظامی و بیش از صد قطعه از تجهیزات در حال اجراست.

برخی منابع رسمی روسیه تاکید کردند که عملیات نظامی فقط به حملات هوایی محدود است که با هماهنگی ارتش سوریه برای هدف قرار دادن مواضع داعش و نیز انبارهای مهمات انجام می شود.

پربیننده ترین خبرها