فایننشال‌تایمز تحلیل کرد؛

پیش‌روی ارتش در حلب و سکوت سنگین آمریکا

پیش‌روی ارتش در حلب و سکوت سنگین آمریکا
جمعه 15 مرداد 1395 - 20:36

یک روزنامه انگلیسی، از پیروزی ارتش سوریه و متحدانش در حومه حلب، در سایه سکوت "عجیب" واشنگتن، ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشال تایمز در سرمقاله خود نوشت: پیش‌روی ارتش سوریه در حومه حلب در حالی ادامه دارد که واشنگتن، پس از کنارکشیدن از حوادث اصلی منطقه، سکوت اختیار کرده است.

به نوشته این روزنامه، آمریکا حضور خود در سوریه را بسیار کمرنگ نشان می دهد به گونه‌ای که موجب تعجب شده است.

فایننشال تایمز ادامه داد: منظوراز "انقلابیون" که پیشتر از آنها یاد کردیم؛ مخالفان "میانه رو" هستند که طرح ایجاد سوریه جدید بدون بشاراسد را در برنامه خود دارند، اما کاهش روزانه حمایت آمریکا از گروه های "انقلابی"، به فرسایش و گرایش آنان به سوی تروریستها و تبدیل آنان به هم پیمانان گروه داعش منجر شده است.

این روزنامه افزود: تغییر ماهیت گروههای "انقلابی"؛ فقط به نفع دولت کنونی سوریه است که هم اکنون با تکیه بر برخی قوانین، فرصت نابود کردن همه مخالفان برایش فراهم شده است، مساله ای که موجب شده، اسد به همه بدون استثنا ثابت کند که در سوریه فقط دو "طرف" وجود دارد؛ یکی دولت و دیگری گروه های مسلح افراطی.

به نوشته فایننشال تایمز، اگر حمایت مسکو نبود اسد نمی توانست به چنین موفقیت هایی دست یابد، چرا که نیروی هوایی روسیه توانست کاملا مسیر جنگ را تغییر داده و موجب پیروزی اسد شود.

این روزنامه انگلیسی با ابراز تعجب نسبت به سکوت واشنگتن نسبت به حوادث جاری افزود: بدون شک گروهی که بر حلب غلبه کند؛ بر دیگرمناطق نیز تسلط خواهد یافت، این بدان معناست در صورتی که "انقلابیون" حلب را از دست بدهند، گویی همه جنگ را باخته اند.

این روزنامه در پایان نوشت: کشورهای غربی حق ندارند در این شرایط، دست بسته بمانند و اقدامی نکنند، زیرا راهکار دیپلماتیک تنها راه برای پایان خشونتها است و تاریخ درگیری های سوریه شاهد مرحله کوتاهی از توقف جنگ و برقراری صلح بوده است.

217

پربیننده ترین خبرها