طرح آمریکا برای تجزیه عربستان

طرح آمریکا برای تجزیه عربستان
دوشنبه 2 خرداد 1390 - 04:54

طرح تجزيه عربستان به سه کشور کوچک، در دستور کار مسئولان آمريکايي قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به نقل از هفته نامه فلسطینی "المنار"، مقامات آمريکايي بدنبال آن هستند از طریق ايجاد تغييراتی در ترکيب جمعيتي برخي کشورها و انتقال ساکنان يک منطقه به منطقه ديگر، طرح خاورميانه جديد را عملیاتی کنند.

بر اساس این گزارش، هدف اصلی آمریکا از این طرح برانگیختن اختلافات فرقه ای و تضعیف مسلمانان منطقه است.

برخي محافل آمريکايي فاش کردند شماري از کارشناسان آمريکايي در چارچوب طرح خاورميانه جديد طرحها و توصيه هاي خود را به پايان رسانده اند. به گفته این محافل، پس از آنکه آمريکا توجه بخش عظيمي از ملتهاي عربي را به خود جلب کرد، بصورتیکه بسیاری از کشورها آمريکا را حلال مشکلات خود بدانند، در آن هنگام کاخ سفید وارد عمل خواهد شد و طرحهايش را اجرا خواهد کرد.

طبق این برنامه، حرکت بعدي آمريکايي ها تجزيه عربستان به سه کشور کوچک است که يکي از آنها کشور اسلامي در مکه و مدينه و اطراف آن خواهد بود. نسل جدید خانواده حاکم بر عربستان پس از کاسته شدن از نفوذ و قدرت این خانواده، به ریاست حکومت این کشور گماشته خواهد شد.

هفته نامه المنار تاکید کرد، محافل آمريکايي می دانند همه کشورهاي عرب خليج فارس از جمله عربستان از  

انقلابهاي مردمي که باعث سرنگوني نظامهاي حاکم شود و نشانه هاي آن در خاورميانه و سلطان نشين عمان و بحرين ديده مي شود، نگران هستند.

این هفته نامه به نقل از برخي منابع ديپلماتيک تاکید کرد، کشورهاي عرب خليج فارس به علت بيم از خطراتي که در انتظار آنهاست گامهايي، را براي تثبيت موقعيت خود برخواهند داشت؛ البته چنين گامهايي باعث نمي شود که واشنگتن از اجراي طرح تجزیه که از عربستان آغاز خواهد شد منصرف شود.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها