کابوسی بنام موشک‌های ضدکشتی حزب‌الله

کابوسی بنام موشک‌های ضدکشتی حزب‌الله
سه شنبه 4 مرداد 1390 - 08:16

دکتر رياض قهوه چي کارشناس مسائل استراتژيک در تحليل خود از معادله دريايي بين حزب الله و رژيم صهيونيستي با اشاره به تجربه جنگ ژوييه 2006 ، از تجهيز حزب الله به موشکهاي ضد کشتي خبر داد که به گفته وي نوع اين موشکها هنوز مشخص نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم  به نقل از روزنامه السفیر ، دکتر قهوه چی دراین باره  مي گويد: برخلاف  ادعای  اسرائيل مبنی براینکه موشکي که به کشتي حانيت اصابت کرد، چيني و از نوع C-802 بود، چين اين مسئله را تکذيب و تاکید کرد که اين موشک از نوع کوثر و موشکي ضد کشتي است که ايران آنرا با مجوز چين و با نام نور توليد مي کند.

قهوه چي مي افزايد: اکثر کارشناسان معتقدند حجم انفجار محدود  اين موشک در کشتي حانيت ، ثابت مي کند که از نوع کوثر بوده و اولين بار در لبنان (ژوييه 2006) مورد استفاده قرار گرفته است.

وي تاکيد مي کند: تهديد بنادر اسرائيل مستلزم آن است که حزب الله نمونه هاي پيشرفته اي از موشک نور C-802 علاوه بر رادارهاي پيشرفته دريايي که ورود کشتيها به بنادر اسرائيل را نشان دهد در اختيار داشته باشد.

قهوه چي در خصوص بنادر رژيم صهيونيستي در ساحل درياي سرخ از جمله بندر ايلات، معتقد است که تنها سلاح حزب الله براي تهديد آنها يا موشکهاي بالستيک است که گزارشهاي غربي از دستيابي حزب الله به موشکهاي بالستيک از نوع اسکاد با برد بيش از 300 کيلومتر خبر داده است يا قايقهاي تندروي مجهز به موشکهاي کوثر و نور براي هدف قرار دادن کشتيها در مرز آبهاي بين المللي اسرائيل است. اما حزب الله همچنين به رادارهاي دريايي که ممکن است کشتيهاي دوست آنها را تامين کنند نياز دارد.

اين حزب همچنين مي تواند از موشکهاي کاتيوشا و گراد براي هدف قرار دادن تاسيسات بنادر حيفا و عکا و غيره استفاده کند که مي تواند حرکت کشتيراني اسرائيل را مختل و اين بنادر را تعطيل کند.

 

 

.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها