مقاله نويس اينديپندنت تاکید کرد

بازی تمام شد/اسراییل درانتظار مصیبتی بزرگ

بازی تمام شد/اسراییل درانتظار مصیبتی بزرگ
چهارشنبه 30 شهريور 1390 - 13:23

مقاله نويس روزنامه " اينديپندنت" با بيان اينکه " اسراييل بزودي مصيبت بزرگي را بر شانه هاي خود احساس خواهد کرد" تاکيد کرد که " با فراگيري بيداري در منطقه عربي و انقلاب هاي مردمي براي دستيابي به آزادي و عزت امکان راي مثبت مجمع عمومي سازمان به کشور مستقل فلسطين برغم تهديد آمريکا افزايش يافته و اين صفحه اي نيست که بسادگي بشود آن را بست و به فراموشي سپرد.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم ، "رابرت فيسک " در مقاله اش که در  اينديپندنت به چاپ رسیده است، نوشت : فلسطيني ها معتقدند حتي اگر نتوانند آراي لازم در مجمع عمومي سازمان ملل را کسب کنند اما "محمود عباس "در برابرفشارهای  آمريکا و اسراييل تسليم نشود قادر به ايجاد کشور مستقل خواهند بود و به همه عرب ها خواهند فهماند که آنچه را اسراييل سعي دارد عمل انجام شده قلمداد کند، قابل نقض است.

وي افزود : در اين صورت آمريکا و اسراييل، هیچکدام نخواهند توانست بار ديگر سلطه خود را بر اعراب تحمیل کنند، آمريکا نفوذ خود را در منطقه از دست می دهد و باید با پرونده های سازش ، نقشه راه،و پيمان اسلو و .. خداحافظي کرد و اين پرونده ها به تاريخ می پیوندند.

مقاله نویس ایندیپندنت اضافه کرد: شاید تشکیل کشور مستقل فلسطین در این شرایط غیرممکن و خیالات به نظر برسد اما صحبت از یک رویداد بزرگتر است، رای مثبت مجمع عمومی و یا شورای امنیت سازمان ملل به تشکیل کشور مستقل فلسطین زمینه ساز دودستگی قدرت های غربی و همپیمانان آنها خواهد شد.

فیسک خاطرنشان کرد: تفرقه و جدایی بین آمريکایی ها و اروپايي ها ، بین آمریکایی ها و اعراب ، اروپا هم به دو گروه شرقی و غربی تقسیم می شود، آلمان و فرانسه از یکدیگر فاصله می گیرند و شکافی عمیق بین اروپا و اسراییل بوجود می آید.

وی تاکید کرد: درهرصورت مصیب بزرگ بر دوش شانه های اسراییلی ها سنگینی خواهد کرد.

مقاله نویس ایندیپندنت تصریح کرد : اسراییل به دلیل عذرخواهی نکردن از مصر و ترکیه، دو همپیمان خود را در کمتراز یکسال از دست داده و این در حالی است که سزاوار تاوانی بیشتر از اینها است.

فیسک نوشت : خاورمیانه دیگر به وضع سابق بازنخواهد گشت  و با فراگیری بیداری در منطقه عربی و انقلاب های مردمی برای دستیابی به آزادی و عزت خاورمیانه جدید شکل می گیرد.

وی با یادآوری تاسیس رژیم جعلی اسراییل افزود:آمریکایی ها در 29 نوامبر 1947 بیش ازهمه تلاش کردند تا اسراییل در سازمان ملل به رسمیت شناخته شد امروزهم برای دفاع از منافع اسراییل تهدید کرده اند که به منظور جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین از حق وتو استفاده می کنند.

مقاله نویس ایندیپندنت با بیان اینکه " آمریکا امروز در مجمع عمومی سازمان ملل در نقش کشوري " خودخواه " اما " وحشت زده " ظاهر خواهد شد"، خاطرنشان کرد:آمریکا که رييس جمهور آن متعهد شده بود چهره تازه اي از عطوفت به جهان اسلام نشان می دهد ، اينک در حمايت از رژیم اشغالگر اسراییل از هیچ چیز فروگذار نمي کند ، رژیمی که حق ملتي را غصب کرده است.

فیسک ، " باراک اوباما " رییس جمهوری آمریکا را " پيرمردی بيچاره " توصيف کرد و نوشت: اوباما در موضع گيري هاي خود درسازمان ملل نشان خواهد داد که انتخاب او براي دوره دوم رياست جمهوري آمريکا از اهميتي بيشتر از آينده خاورميانه برخوردار است و فراتر از آن اينکه چشمداشت او براي ماندن در قدرت ازغصب حق ملتي رنج ديده و تحت اشغال هم برای او مهمتر است.

مقاله نویس ایندیپندنت تاکید کرد: بازي تمام شد ، سلطه آمريکا بر خاورميانه بدلیل حمايت از اسراييل رو به پایان است و جواب اينگونه ايثارگري برای اسراییل را دریافت می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها