اولویت اخوان المسلمین برای مصر

اولویت اخوان المسلمین برای مصر
دوشنبه 14 آذر 1390 - 13:42

عضو ارشد گروه اخوان المسلمين مصر، پيروزي اين گروه در انتخابات را بيانگر اعتماد مردم دانست و گفت، بازسازي اقتصاد و ساختار سياسي کشور از اولويت هاي دوران آتي اين کشور است.

"محمد غانم" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم، اظهار داشت: مردم مصر، مردمی مذهبي و متوازن هستند، و نتايج انتخابات نشان دهنده آن است که انديشه اخوان المسلمين توانسته است، اعتماد فراوان  مردم مصر را به خود جلب کند.

غانم با اشاره به اینکه فداکاري و مبارزه جامعه، باعث افزايش اعتماد به اخوان المسلمین شده است، افزود : از جمله اهداف انقلاب، بازسازي ساختار نظام و نهادهاي مختلف آن، به ويژه نظام اقتصادي کشور است.

وي تأکيد کرد: اولويت اصلي اخوان المسلمين در مرحله آينده اقتصاد خواهد بود، اما این گروه از ضرورت بازسازي ساختار سياسي کشور براي پيشرفت در همه سطوح غفلت نخواهد کرد؛ اخوان المسلمین بر ضرورت حضور همه آحاد جامعه در صحنه و محروم نشدن گروههاي مختلف در مشارکت تأکيد دارد.

محمد غانم ملت مصر را تشنه آزادي بيان دانست و گفت: ملت امروز اخوان را به عنوان نماينده خود انتخاب کرده و براي بازسازي کشور به آنها اعتماد کرده است.

اين عضو ارشد اخوان المسلمين، تأکید کرد: پذيرش اسلام به عنوان مرجع نه تنها به اخوان المسلمين بلکه به همه مردم مصر تعلق دارد؛ و اخوان المسلمين نماينده مردمي است که نامزدهاي آن را انتخاب کرده اند.

وي ادعاي برخي مبني بر اينکه اخوان المسلمین تنها خودش را نماينده اسلام مي داند، تکذيب کرد و پيروزي گروه هاي اسلامي ديگر در انتخابات را نشان دهنده عدم صحت اين ادعاها دانست.

محمد غانم جدايي دين از سياست را به دور از واقعيت دانست و افزود: دين، فعاليت و حرکت زندگي انسان را از جنبه هاي مختلف تنظيم مي کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها