فرقه گرايي سلاح رژيم عربستان

خشونت شديد آل سعود ضد معترضان

خشونت شديد آل سعود ضد معترضان
سه شنبه 25 بهمن 1390 - 05:33

لندن (العالم) ـ مخالف عربستاني با اشاره به خشونت شديد آل سعود با اعتراضات مسالمت آميز تاكيد كرد: رژيم عربستان سعودي همواره از زبان خشونت و گلوله در برخورد با تظاهرات مسالمت آميز استفاده مي كند.

خانم مضاوي الرشيد استاد دانشگاه كينگز كالج لندن سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: متاسفانه رژيم عربستان با توسل به شيوه هاي مختلف جنبش مردمي در منطقه الشرقيه از يك سال پيش را از مناطق ديگر جدا و آن را به عنوان جنبشي شيعي معرفي كرد در نتيجه اكثريت مردم عربستان را ضد مردم اين منطقه و به خصوص اهالي قطيف بسيج كرد و آنان را ياغي و تروريست خواند.

فرقه گرايي سلاح رژيم عربستان

وي افزود: فرقه گرايي سلاح رژيم عربستان است به طوري كه رويدادهاي قطيف را به عنوان جنبشي فرقه اي و مشكلي شيعي معرفي مي كند تا از هر گونه همبستگي با مردم اين منطقه جلوگيري نمايد. آنچه رژيم آل سعود از آن بيم دارد اين است كه اين جنبش از قطيف به مناطق ديگر گسترش يابد.

الرشيد تاكيد كرد: اقشار اجتماعي و سياسي از جمله تعداد زيادي از شخصيت هاي طرفدار اصلاحات غير شيعي مانند محمد سعيد الطيب از شخصيت هاي برجسته طرفدار اصلاحات، سركوب در قطيف را محكوم كردند.

اين مخالف عربستاني گفت: الطيب به علت امضاي بيانيه رويدادهاي قطيف ممنوع السفر شد. اين بيانيه به كار گيري خشونت ضد تظاهرات مسالمت آميز در اين منطقه را محكوم كرد.

استاد دانشگاه كينگز كالج لندن ادامه داد: آنچه رژيم عربستان از آن بيم دارد مخالفت ملي است كه از مرزهاي محدود فرقه گرايي فراتر رود و با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار كند، اما متاسفانه تا كنون جريان گسترده اي در عربستان ظاهر نشده است و تنها گروهي از تحصيل كرده هاي سني و شيعي هستند كه در زمينه مخالفت با رژيم و درخواست اصلاحات فعاليت مي كنند.

Ma.18:06.13 

پربیننده ترین خبرها