حمدان: اعتصاب غذای اسرا اقدامی سرنوشت ساز است

حمدان: اعتصاب غذای اسرا اقدامی سرنوشت ساز است
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 07:15

مسئول مناسبات خارجي جنبش مقاومت اسلامي "حماس" گفت: اعتصاب غذاي اسراي فلسطيني که از امروز سه شنبه آغاز مي شود، اقدامي سرنوشت ساز به شمار مي رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی العالم، "اسامه حمدان" دیروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای القدس تاکید کرد: کمیته عالی هماهنگی امور اسرا تحقیقاتی را پیرامون مفید بودن این اعتصاب به عمل آورد و معلوم شد که شرایط سیاسی داخلی و منطقه ای و بین المللی برای تحقق خواسته های اسرا از جمله پایان بخشیدن به حبس آنان در سلول های انفرادی و بازرسی عریان بدنی و لغو ممنوعیت ملاقات آنان با خانواده های خود مناسب است.

وی ضمن انتقاد از اظهارات و بیانیه های رهبران جنبش فتح، افزود که این اظهارات به نفع زندانبانان صهیونیست تمام می شود. وی خاطرنشان ساخت:« برخی ها در راستای جلب رضایت نتانیاهو تلاش می کنند، حال آنکه اصلا باید آنان در راستای تمامی تلاش ها در راستای حمایت از اسرا بسیج کنند.»

این مقام بلند پایه حماس از عیسی قراقع وزیر امور اسرای دولت غیر قانونی سلام فیاض و قدروه فارس رئیس کانون اسیر فلسطینی خواست تا در اظهارات خود تجدید نظر کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حمدان تصریح کرد: خواسته های اسرا همان حقوقی است که قوانین بین المللی بر آنها صراحت دارد و اعتصاب غذا تصمیم اسرای گروه های مختلف فلسطینی است و هیچ نوع اهداف حزبی پشت این مساله نیست و منازعه با دشمن صهیونیستی یک نگرش نیست، بلکه یک اصل به شمار می رود.

نماینده سابق حماس در لبنان در خصوص آشتی ملی اظهار داشت: فشارهای زیادی علیه عباس اعمال می شود و نتانیاهو با تشکیل دولت فلسطینی و برگزاری انتخابات در قدس مخالفت می کند، سنگ اندازی های آمریکا موجب به بن بست رسیدن آشتی ملی شده است، نه اقدامات ستاد انتخابات، همان طوری که محمود عباس صراحتا به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد:« دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که به توافقنامه آشتی ملی پایبند است، ولی عباس به خاطر اعمال فشارها علیه اش نمی تواند به تعهدات خود عمل کند و او باید بگوید که از نتانیاهو می ترسد و با آمریکا نمی تواند مخالفت کند.»

مسئول مناسبات خارجی حماس خاطرنشان ساخت:« ما برای تحقق آشتی ملی ناملایمتی های زیادی را تحمل کردیم و تحقق آشتی ملی یعنی تشکیل دولت فلسطینی و مقابله با رژیم اشغالگر قدس و به همین خاطر نتانیاهو به آن چراغ سبز نداد، هر کس که اراده خود را به اراده دشمن گره بزند چنین فردی مشکل دارد.»

حمدان ضمن اشاره به مساله همکاری امنیتی، افزود:« همکاری امنیتی به صورت افقی صورت می یگیرد نه صورت عمودی، هر افسری طبق دلخواه خود همکاری و هماهنگی می کند، ایجاد پست بازرسی و بازجویی از مبارزان با هماهنگی انجام می پذیرد»  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها