خالد مشعل با امیر قطر دیدار کرد

خالد مشعل با امیر قطر دیدار کرد
جمعه 8 ارديبهشت 1391 - 11:16

"حمد بن خليفه آل ثاني" امير قطر امروز جمعه با هياتي از جنبش مقاومت اسلامي "حماس" به سرپرستي "خالد مشعل" رئيس دفتر سياسي اين جنبش ديدار کرد. طرفين در اين ديدار پيرامون تحولات اوضاع فلسطين و تلاش هاي انجام گرفته در راستاي اجراي توافقنامه آشتي ملي به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عضو دفتر سیاسی حماس در گفت و گوی با مرکز اطلاع رسانی فلسطین تصریح کرد: مشعل، امیر قطر را در جریان تحولات فلسطین؛ به ویژه آشتی ملی قرار داد و تاکید کرد که حماس به تلاش‌های خود در زمینه برقراری آشتی ملی و ترمیم شکاف داخلی ادامه می دهد.

"عزت رشق" خاطرنشان ساخت: مشعل همچنین امیر قطر را از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی مطلع گرداند که از 11 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.

وی افزود: مشعل در این دیدار لزوم تلاش گسترده برای پایان بخشیدن به رنج و محنت های اسرا و تحقق خواسته های آنان از جمله لغو حبس انفرادی و قانون شالیت و همچنین تلاش کشورهای عربی و بین المللی برای خاتمه دادن به مشکلات اسرای مذکور را مورد تاکید قرار داد.

منابع آگاه می‌گویند مشعل در تلاش است مساله آشتی ملی فلسطین را بار دیگر در اولویت قرار دهد و از این‌رو دور تازه سفرهای خود را شروع کرده است. برخی از منابع نیز از شکننده بودن آشتی ملی‌ای سخن رانده‌اند که امیر قطر در آن نقش میانجی را بر عهده داشته است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها