اوباما و رامني دو روي يك سكه اند

اوباما و رامني دو روي يك سكه اند
شنبه 18 شهريور 1391 - 05:32

قاهره (العالم) ـ سردبير مجله السياسه مصر تاكيد كرد كه هيچ اختلاف بنيادين ميان آنچه كه باراك اوباما و ميت رامني نامزدهاي دموكرات و جمهوريخواه رياست جمهوري امريكا، بويژه در زمينه سياست خارجي مطرح مي كنند، وجود ندارد.

ايمن سمير روز شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: آنها در خصوص راهبردها و چشم اندازها هماهنگي و توافق دارند و اختلاف در ابزارها و چگونگي برخوردها و تعامل هاست.

وي افزود: اوباما در بسياري از مسايل بويژه در زمينه داخلي كه براي راي دهنده امريكايي اهميت دارد، چندان موفقيتي كسب نكرده است.

سمير اظهار داشت كه باراك اوباما و ستاد انتخاباتي وي بر آنچه كه آن را دستاوردي در دوره نخست رياست جمهوري خود مي دانند، تكيه مي كنند.

وي گفت: آنها در زمينه مسايل داخلي، توجه خود را بر صنايع نجات يافته خودرو سازي، حمايت از طبقه متوسط و كمك به دانشجويان امريكايي در دانشگاه ها معطوف کرده اند.

سردبير مجله السياسه مصر افزود: اوباما و رامني در زمينه مسايل خارجي، بر عقب نشيني از عراق و عقب نشيني قريب الوقوع از افغانستان تمركز دارند.

وي خاطرنشان كرد: اوباما همچنين در تبليغات انتخاباتي خود همواره به هيلاري كلينتون وزير خارجه خود افتخار و تبليغ مي كند كه وي توانست با انقلاب هاي بهار عربي به طور مثبت برخورد و جايگاه امريكا و نقش آن در خاورميانه را حفظ كند.

سمير تصريح كرد: هيچ اختلاف جوهري ميان آنچه كه اوباما و رامني در باره سياست خارجي بويژه مسايل خاورميانه و مسايل حساس منطقه مطرح مي كنند، وجود ندارد بلكه نوعي توافق در راهبردها وچشم اندازها وجود دارد و اختلاف فقط در ابزارها يا سازوكارها و نحوه برخورد و تعامل هاست.

وي به اتهام وزير خارجه سوريه به امريكا مبني بر اين كه واشنگتن بازيگردان و متهم نخست در حمايت از مخالفان سوريه است، اشاره كرد و گفت: در عرصه سوريه، همچنين بازيگرداناني وجود دارند كه چهره اي مشخص تر از سايرين دارند كه از ميان آن ها مي توان به قطر، عربستان و تركيه نيز اشاره كرد.

سمير اظهار داشت: دولت هاي جمهوريخواه سابق امريكا به طور مستقيم در درگيريها دخالت مي كردند عراق و نيز افغانستان را اشغال كردند. ولي نحوه برخورد دولت دموكرات اوباما با دولت هاي حزب جمهوريخواه متفاوت است به عنوان نمونه دولت اوباما در بحران ليبي، از پشت صحنه و با نقابي به نام ناتو، درگير جنگ شد.

وي گفت: اوباما در بسياري از مسايل بويژه مسايل داخلي موفق نبود، وي به امريكاييها وعده رفاه اقتصادي گسترده مانند رفاه اقتصادي دوره بيل كلينتون داد، ولي در اين زمينه موفق نشد.

سمير افزود: اقتصاد امريكا همچنان از مشكلات بسياري بويژه در زمينه ايجاد فرصتهاي شغلي، بخش املاك و مستغلات و غيره در رنج است. از اين رو اعتبار اوباما متزلزل شده است و بسياري از امريكايي ها به وي اعتمادي ندارند.
15:41

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها