لزوم وضع قانون بين المللي منع اهانت به اديان

انتقاد عالم لبناني از سكوت سازمان ملل

انتقاد عالم لبناني از سكوت سازمان ملل
سه شنبه 4 مهر 1391 - 15:37

امام جماعت مسجد قدس در شهر صيداي لبنان بر ضرورت تلاش كشورهاي مسلمان براي وضع قوانين بين المللي منع اهانت به اديان آسماني تاكيد و از سكوت سازمان ملل در برابر اهانت به پيامبر گرامي اسلامي انتقاد كرد.

"شيخ ماهر" روز سه شنبه در حاشيه نشست علماي مسلمان و مسيحي لبنان در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سازمان ملل هيچ گاه به خواست ملتهاي مسلمان بويژه در اين خصوص اهميت نداده است.

مبلغ اسلامي لبناني افزود: كشورهاي مسلمان و مراجع عالي قدر بايد با توسل به اهرم فشار جهاني براي صدور قوانين منع اهانت به مقدسات و اديان آسماني تلاش كنند.

اين مبلغ مسلمان همچنين گفت: بايد قانوني براي جرم شناخته شدن اهانت به اديان آسماني تصويب شود.

بنابر اين گزارش، توليد و پخش فيلم موهن در باره پيامبر اسلام در نشست علماي مسلمان و مسيحي لبنان نيز محكوم شد.

شركت كنندگان در اين نشست اهانت به يكي از اديان الهي را به مثابه اهانت به همه اديان دانستند و از سازمان ملل اتخاذ تصميم هايي را براي جلوگيري از تكرار چنين اهانت هايي خواستار شدند.

شركت كنندگان در نشست علماي مسلمان و مسيحي لبنان ، تصميم گرفتند ، كميته اي تخصصي براي تدوين قوانين و اتخاذ تدابير لازم جهت حمايت از اديان آسماني تشكيل دهند.

"حادث شهاب" عضو كميته گفت و گوي اسلامي - مسيحي لبنان گفت: پيروان همه اديان توليد و پخش فيلم موهن عليه اسلام و رسول اكرم (ص) را محكوم كرده اند و اين فيلم را تلاشي بي اساس براي انحراف افكار عمومي و ضربه به اسلام مي دانند.

MKH-25-11:03

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها