دموکرات‌های مجلس سنا متعهد به لغو ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک شدند 

دموکرات‌های مجلس سنا متعهد به لغو ساخت دیوار مرزی آمریکا و مکزیک شدند 
چهارشنبه 25 دی 1398 - 22:13

دموکرات‌های مجلس سنا روز چهارشنبه متعهد شدند تا برای سومین بار اعلام وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک را از طریق رای گیری لغو کنند. 

العالم ـ آمریکا

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم کاخ سفید برای اختصاص میلیون‌ها دلار از بودجه پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، دموکرات‌های مجلس سنا طرح رای گیری برای لغو فرمان ترامپ در مورد اعلام وضعیت اضطراری در مرز را مطرح کردند.
رهبران اقلیت دموکرات از جمله سناتور چارلز شومر، پاتریک لیاهی، جک رید، دیک دوربین و تام اودال در بیانیه‌ای با بیان اینکه آن‌ها "به شدت مخالف" تصمیم ترامپ برای ساخت دیوار مرزی مکزیک هستند، آن را دست بردن در جیب پنتاگون برای ساخت دیوار مرزی خواندند.
براساس بیانیه سناتورهای دموکرات، ما همچنان مخالف انتقال بودجه بخش مبارزه با مواد مخدر برای ساخت دیوار مرزی هستیم و در رای گیری مجدد، ما خواهان پایان دادن به اعلامیه اضطراری ملی ترامپ هستیم و می‌خواهیم بودجه ساخت و ساز دیوار مرزی به ارتش بازگردانده شود.
روزنامه واشنگتن پست هفته گذشته نوشت، ترامپ سعی دارد ۵.۳ میلیارد از بودجه پنتاگون و ۳. ۷ میلیارد دلار از ساخت و ساز نظامی را به دیوار مرزی مکزیک اختصاص دهد.
نمایندگان دموکرات سنا برای لغو قانون اعلام وضعیت اضطراری در مرز نیازمند ۶۷ رای هستند.
پیش از این مجلس سنا دوبار برای لغو قانون وضعیت اضطراری ترامپ رای گیری کرده بود که به دلیل نرسیدن به اکثریت ناموفق بوده است.
براساس قانون فوریت‌های ملی نمایندگان دموکرات می‌توانند هر ۶ ماه اعلام وضعیت اضطراری ترامپ در مرز را برای متوقف کردن به رای بگذارند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در بودجه پیشنهادی دولت فدرال در سال گذشته خواستار ۵. ۷ میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی شده بود اما مخالفت مجلس نمایندگان کنگره، که حزب دموکرات بر آن تسلط دارد مانع از تصویب این درخواست شد. ترامپ نیز در مقابل برای چند هفته از امضای بودجه مصوب کنگره امتناع ورزید که به تعطیلی مراکز دولتی منجر گردید.
وی سپس با صدور فرمان وجود وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک، برداشت از بودجه وزارتخانه دفاع برای این منظور را امکان پذیر کرد.
مقامات کاخ سفید گفته‌اند که دولت در نظر دارد مبلغی معادل ۶ میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع را برای این منظور برداشت کند اما مشخص نکرده‌اند این مبلغ از بودجه کدامیک از طرح‌های نظامی کسر خواهد شد.
بودجه پیشنهادی دولت برای سال جاری شامل درخواست ۸. ۶ میلیارد دلار برای تامین مالی احداث دیوار مرزی است که به مراتب از مبلغ درخواستی در بودجه سال جاری بیشتر است و مشخص نیست که ترامپ به چه دلیل انتظار دارد این مبلغ به تصویب کنگره برسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها