آینده تاریک اسرائیل!

آینده تاریک اسرائیل!
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 21:39

بخش عمده ای از تحقیقات مراکز مطالعات خارجی و تحلیل ها و گزارش های روزنامه ها و رسانه ها به سوال درباره آینده اسرائیل اختصاص یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

محققان و تحلیلگران حتی در تحلیل ها و گزارش های خود به اظهارات و هشدارهای مسئولان اسرائیلی استناد می کنند. نگرانی و توجه آن ها به این مساله افزایش یافته است و به ویژه از سال 2015 ، این نگرانی را مطرح کرده اند که اسرائیل در آینده به سمت نابودی و پایان طرح صهیونیستی پیش می رود.

"ماکس فیشر" نویسنده و تحلیلگر سیاسی آمریکایی، مارس 2015 در مقاله ای تحت عنوان "آینده تاریک اسرائیل" در مجله آمریکایی "فوکس"، با استناد به اظهارات "یوفال دیسکین" مسئول سرویس های اطلاعاتی اسرائیل "شاباک" و وزیر امنیت داخلی در کابینه سابق اسرائیل نوشت: مادامیکه تعداد فلسطینی ها در اراضی اشغالی افزایش پیدا کند، اسرائیل خود را در شرایط بدتری خواهد یافت.

تردیدی نیست که اشغالگری اسرائیل از سال 1967 در سایر اراضی فلسطینی در کرانه باختری و باریکه غزه و جولان سوریه تا کنون، هیچ دستاوردی برای این رژیم نداشته است، نه امنیتی و نه ثباتی .. کلیه جنگ ها و عملیات خصمانه این رژیم از سال 1967 ، و همه طرح های آن طی بیش از 50 سال، با هدف دستیابی به اهداف توسعه طلبانه، با هدف اجرای طرح " دولت یهود" در سرزمین ملی فلسطین، کمترین نتیجه ای برای اسرائیل دربر نداشته است.

این بدان معناست که اسرائیل با این واقعیت روبرو شده که نه جنگ هایش و نه سازش و مذاکره و نه راه حل های میانه از زمان توافق اسلو، هیچ کدام نتوانسته است به تحقق اهداف اسرائیل کمک کند.

این چرخه مستمر با یک نتیجه واحد ، حتی بنیانگذاران و پیروان طرح صهیونیسم را هم به این نتیجه رسانده است که اسرائیل، آینده ای تاریک دارد و این مساله به یک واقعیت تبدیل شده است.

بدون تردید، ملت فلسطین این مساله را درک می کنند که ماندن آن ها در باقیمانده اراضی ملی خود و پایبندی به مخالفت با هرگونه سیاستی مبنی بر تبعید یا راندن آن ها یا تجزیه سرزمین شان ، نوعی از اشکال مقاومت است که با وجود همه اقدامات وحشیانه رژیم اشغالگر اعم از حبس و محاصره و گرسنه نگاه داشتن فلسطینی ها ادامه خواهد یافت.

ملت فلسطین، همچنین این مساله به خوبی درک می کند که با این روش، حقوق هفت میلیون فلسطین آواره از وطن و در خارج از سرزمین فلسطین و حق آن ها برای بازگشت به سرزمین خود را حفظ خواهد کرد و آرمان فلسطین را به مساله آزادیخواهی ملی و تعیین سرنوشت تبدیل خواهد کرد که سایر امت عربی و اسلامی نیز از آن حمایت خواهند کرد تا بتوانند قدیمی ترین طرح استعمارگری صهیونیستی را درمنطقه از بین ببرند.

با وجود گذشت جنگ های مکرر اسرائیل و اشکال مختلف محاصره و عادی سازی و مذاکرات و نیز گذشت 27 سال از توافق اسلو با رهبران سازمان آزادیبخش فلسطین، این ملت فلسطین بوده که با اراده ی قوی خود و وحدت و انسجام و تاکید بر تصمیم به پایبندی به حقوق مشروع خود و مخالفت با همه راه حل های ناقص، حرف اول را می زند.

درطرف مقابل، این اسرائیلی ها هستند که در بحران به سر می برند و همین امر باعث شده که طی دو دهه فقط ، صدها هزار نفر از آنان این طرح شهرک سازی را را رها کنند و این مساله در دهه های سابق هم اتفاق افتاده و تعداد آن ها از یک میلیون هم فراتر رفته است ، قدرت انسانی آنان ها همانند مهاجرت یهود کاهش یافته و هر سال ضعیف تر می شود و این فلسطینی ها هستند که امید آن ها به آینده ای آزاد، روز به روز با تاکید بر مقاومت و پایبندی به سرزمین مادری خود بیشتر می شود.

پربیننده ترین خبرها