هشدار به آمریکا؛ از تعرض به الحشد الشعبی پرهیز کنید

هشدار به آمریکا؛ از تعرض به الحشد الشعبی پرهیز کنید
يکشنبه 6 تير 1400 - 18:06

در هفتمین سالروز تشکیل الحشد الشعبی ، این گروه در پادگان الحمداوی در خارج از بغداد پایتخت عراق با حضور نخست وزیر ، وزیر دفاع و کشور و رئیس الحشد رژه برگزار کردند.

العالم- نظر کده

الکاظمی در سخنان خود گفت نیروهای الحشد نیروهای دولتی هستند و عراق با آن نقش تاریخی خود را بازخواهد یافت.

برخی ناظران سیاسی معتقدند تشکیل الحشد الشعبی در عراق، اهمیت استراتژیکی در درگیری با تروریسم در کل منطقه دارد و حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح در رژه نظامی الحشد الشعبی تاکید دارد که الحشد برخلاف ادعای پروپاگاندای رسانه ای امریکا که آنها را گروهی شبه نظامی می داند که خارج از اختیارات دولت فعالیت دارند، نیست .

آنها تاکید کردند: امریکا به خوبی می داند الحشد الشعبی نهادی قانونی در قالب نیروهای مسلح عراق است که الکاظمی برایش تصمیم گیری می کند.

ناظران افزودند: سخنان کاظمی در رژه نظامی مبنی بر اینکه الحشد الشعبی هنوز یکی از نیازهای استراتژی مهم عراق است، پایانی برای همه سخنان باطل مبنی بر انحلال الحشد ، طائفی بودن آن و انجام اقدامات غیر قانونی است

ناظران افزودند: حضور الکاظمی و وزیر دفاعش تاکید بر هماهنگی با الحشد الشعبی دارد و پیام بسیار مهمی برای داخل و خارج دارد مبنی بر اینکه ستون سه گانه طلایی که در عراق پس از حمله داعشی ها تشکیل شد الحشد، ارتش و ملت عراق است که در دفاع از کشور برای رفع خطرات حلقه زده در کشور با یکدیگر متحد شدند.

برخی فرماندهان الحشد الشعبی تاکید کردند عراق با الحشد مقدس خود به داشتن سلاح بازدارندگی استراتژی افتخار می کند که مانع و سد بزرگی در برابر طرح هایی است که در اتاق های تاریک اتخاذ می شود.

آنها افزودند: الحشد الشعبی در این رژه همه تارو پود عراق را به شکلی کامل از شمال تاجنوب به نمایش گذاشت زیرا بسیاری از مبارزین ایزدی و مسیحی و شبک در الحشد شرکت داشتند و فتوای مبارک مراجع دینی را پاسخ دادند و خاک اشغال شده عراق توسط داعش وهابی را آزاد کردند.

این فرماندهان افزودند الحشد الشعبی با رژه خود پیام های صلح، دوستی و محبت را منتشر کرد. رژه استراتژی الحشد الشعبی پیام هشداری به همه طرفهایی بود که در صدد اسیب زدن به الحشد الشعبی مقدس هستند و پیامی برای امریکا داشت مبنی بر اینکه کسانی که به دنبال روابط خوب با عراق هستند باید به دلیل عملکرد پیشین خودمبنی بر بمباران نیروهای الحشد الشعبی و نشان دادن چراغ سبز به نیروهای پشتیبان خود مانند داعش برای حمله به الحشد الشعبی ، باید نه در کنار تروریسم بلکه علیه آنان باشند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها