آمریکا هرگز نظامیان جانی خود را مجازات نمی کند!

آمریکا هرگز نظامیان جانی خود را مجازات نمی کند!
سه شنبه 23 آذر 1400 - 23:02

تجاوزگری و جنایت‌های نیروهای آمریکایی در حق شهروندان کشورهایی که تحت اشغال آمریکا هستند، ریشه در ماهیت و خلق و خوی این نیروها دارد که به هیچ اخلاق و اصولی پایبند نیستند و همواره در هر جایی که قدم بگذارند، مرتکب اشغالگری و تجاوزگری می شوند.

العالمکشکول

نمونه های این تجاوزگری بسیار زیاد است و نمی توان آنرا صرفا به اشغال قاره آمریکا و زنده به گور کردن ملت اصلی آن در جنگ های محدود کرد ، بلکه این جنایت ها ، کشتار میلیون ها انسان و فرو ریختن بمب هسته ای روی سر اهالی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن در سال 1945 که طی آن بیش از 140 هزار نفر در هیروشیما و 80 هزار نفر در ناکازاکی کشته شدند و سپس جنگ ویتنام در فاصله سال‌های 1955 تا 1975 که به گفته یکی از منابع، تعداد قربانیان غیرنظامی این جنگ در دوران دخالت امریکا دراین کشور، حدود 365 هزار نفر بوده است.

سپس اشغال افغانستان در سال 2001 و بعد اشغال عراق در سال 2003 و سوریه در سال 2014 را شامل می شود.

آخرین خبرهایی که مطبوعات آمریکایی از آن پرده برداشت، گزارش روزنامه نیویورک تایمز در روز دوشنبه در کشتار غیرنظامیان در سوریه از سوی یک هسته جنگی مخفیانه است که هزاران بمب و موشک بر سر غیرنظامیان ریخته و جان بسیاری از آنان را گرفته است. به دنبال آن هم پنتاگون از انصراف در مجازات نظامیان آمریکایی شرکت کننده در حمله پهپادی خبر داد که به کشته شدن ده غیرنظامی افغان از جمله هفت کودک در کابل در اواخر اوت گذشته منجر شد.

آمریکا می کشد سپس اقرار می کند، اما هرگز عذرخواهی نمی کند

این اتفاق همان چیزی بود که به دنبال کشته شدن ده غیرنظامی افغان افتاد و " جان کربی" سخنگوی پنتاگون گفت که "ادله مستحکم کافی برای آنکه شخصی را مسئول این حمله بدانند، وجود ندارد"، این درحالیست که لوید اوستن وزیر دفاع تصمیم مربوط به حمله ای را که درآخرین روزهای حضور نظامی امریکا در افغانستان افتاد، بعد از دریافت گزارشی از سوی دو نفر از افسران ارشد اتخاذ کرده بود.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم نوشت که بازپرس کل نیروی هوایی امریکا تحقیقاتی را درباره جزئیات این حمله که 29 اوت روی داد، انجام داد و مدعی شد که هیچ اثری از نقض قانون مشاهده نکرده است. اما وی به فرماندهان نظامی اختیار داده است تا افرادی را که در این حمله دست داشته اند، مجازات و توبیخ کند.

بر اساس این گزارش، اوستن گفته است که با توصیه های ژنرال مکنزی فرمانده مرکزی نیروهای امریکایی و ریچارد دی کلارک فرمانده عملیات ویژه مبنی بر اینکه نیازی به هیچ مجازاتی نیست، موافق است.

در مارس 2013 ، امریکایی ها اعم از دموکرات ها و جمهوری خواهان که به طور مساوی در اشغال عراق مشارکت داشتند، در برابر جهانیان اقرار کردند که نظامیان سابق آمریکایی که پس از کشتن عمدی شهروندان عراقی، مدال های شجاعت گرفته بودند، اعتراف کردند که ده سال پیش با اشغال عراق، اشتباهی بزرگ را مرتکب شدند.

اکثر این ها و اغلب رسانه ها و موسسات تحقیقاتی مانند "راند" و اعضای مجلس سنای امریکا مانند هیلاری کلینتون از جنگ حمایت می کردند.

انسان هیچ ارزشی ندارد

مساله مهم تر اینکه آن ها به اشتباه بزرگ چون فرستادن پل بریمر برای اجرای ماموریت " تجزیه عراق" و ویران کردن این کشور و فلج کردن چرخ اقتصاد آن اقرارو عراق را به کشوری تبدیل کردند که نیازهای خود را از خارج وارد می کرد و هیچ تولیداتی نداشت.

امریکا به کشتن 160 هزار عراقی و هزاران نفر دیگر از نظامیان مزدور که ماموریت آنان قتل و کشتار در خارج از چارچوب عرف و انسانیت بود و هیچ کس آنان را بابت جنایت هایشان مجازات نمی کرد، اقرار کرد.

آن ها از دو میلیون آواره عراقی که درآن زمان بدون سرپناه بودند و درباره کوچ گروهی قدیمی ترین گروه های مسیحی در جهان و نیم تریلیون دلار هزینه های جنگ سخن گفتند که گفته می شود که یکی از مهم ترین علل بحران مالی است که امریکا و اروپا را درآن زمان درگیر کرده بود.

در سوریه چه اتفاقی افتاد؟

نظامیان و نیروهای اطلاعاتی امریکایی اعلام کردند که "یک هسته کاملا محرمانه " در نیروهای امریکایی ، طرح شلیک ده ها هزار موشک و بمب به سوریه به بهانه حمله به داعش که ساخته دست خود آنان است ، طراحی کرده است که این امر به کشته شدن غیرنظامیان بیگناه منجر شده است.

روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گذشته به نقل از مسئولان نظامی و اطلاعاتی فعلی و سابق نوشت : یگان سری ویژه معروف به"Talon Anvil" مسئول عملیات گسترده ای است که طی آن ده ها هزار موشک و بمب مورد استفاده قرار گرفت و مدعی شدند که این حملات ، گروه تروریستی داعش را هدف قرار می دهد.

اما این نیروها، قوانین امنیتی را نقض کرده و غیرنظامیان را در فاصله سال های 2014 تا 2019 به قتل رساند.

از جمله آن ها ، کشتن افرادی که هیچ نقشی در درگیری ها نداشتند ، از جمله کشاورزانی که تلاش می کردند که محصولات را بچینند و کودکان در خیابان ها و خانواده هایی که از جنگ فرار می کردند و روستاییانی که در ساختمان ها پناه می گرفتند.

بر اساس این گزارش، "Talon Anvil"، گروهی که از اتاق های ناشناس و مملو از مونیتورهای مسطح فعالیت می کرد، نقشی عمده در شلیک 112 هزار بمب و موشک ایفا کرد.

درباره افغانستان چطور؟

جنگ در افغانستان طی حدود 20 سال به طول انجامید و این طولانی ترین جنگ امریکا در تاریخ است که به دنبال حملات یازدهم سپتامبر 2001 اتفاق افتاد و به کشته شدن بیش از 47 الی 51 هزار غیرنظامی افغان منجر شد. این درحالیست که امار نهایی کشته شدگان به ده ها هزار نفر می رسد که شامل نیروهای امریکایی و نیروهای هم پیمان و نیز نیروهای افغان و پلیس این کشور می شود.

درعرف امریکا، نظامیان حتی اگر جنایت های فجیعی مرتکب شوند، محکوم نمی شوند. بله ممکن است که به اشتباه های خود اقرار کنند، اما نیروهای جانی و مجرم این کشور مجازات نمی شوند.بلکه از مصونیتی برخوردار می شوند که سایر نظامیان هم به شیوه آنان عمل می کنند و از آنان الگو می گیرند.این قانون نه فقط بر نظامیان امریکایی بلکه درباره همه نهادهایی که از منافع امریکا حمایت می کنند، از رژیم نامشروع اسرائیل گرفته تا حکامی که از منافع امریکا حمایت می کنند، صدق می کند.

فرق میان رژیم اسرائیل و سایر حکام به ویژه سردمداران عرب دراین است که حمایت امریکا از اسرائیل همیشگی است و مادامیکه نقشی اساسی را در منطقه ایفا می کند، ادامه دارد ، اما حکام عرب به محض اینکه به مهره سوخته تبدیل می شوند، آمریکا به سرعت ازحمایت از آنان دست برمی دارد.

پربیننده ترین خبرها