تاکید اسلامی بر نقش سازمان انرژی اتمی در مقابله با استکبار

تاکید اسلامی بر نقش سازمان انرژی اتمی در مقابله با استکبار
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 20:18

رییس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر دشمنی رژیم صهیونیستی با این کشور، این سازمان را پیشران مقابله با جهان استکبار دانست.

العالم _ ایران

محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران این سازمان را یکی از نمادهای تمدنی انقلاب اسلامی دانست و گفت: علم و صنعت و گسترش آن دو در جهان در خیلی موارد مرهون ایران و اسلام است هرچند جریان تحریف در دنیا در تلاش است تا علم و ظهور، بروز و رشد آن را به اسرائیل نسبت دهد و بر همین اساس جوایز نوبل را که توزیع شده اند، از آن یهودی ها می دانند.

وی افزود: مروجان این جریان بر همین اساس اجازه نمی دهند کشوری مثل ایران که تنها کشوری است که تحت پرچم و مدیریت آنها قرار نمی گیرد، بتواند خود اتکا و خودکفا شود و علم تولید و به فناوری های نوین دست پیدا کند. آنها به همین دلیل سعی می کنند تخریب کنند، مزاحمت و مانع ایجاد کنند، تهدید و تطمیع کنند و با هر وسیله ای سعی کرده اند در سال های پس از انقلاب به جریان تولید علم و فناوری در ایران ضربه بزنند چون امروز علم و فناوری پیشرفته قدرت است، قدرت ساز است و قدرت آفرین است. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری طی سال های اخیر به ویژه روی آن تاکید موکد داشته اند که توسعه و تولید علم و توسعه فناوری روز افزون باید گسترش پیدا کند تا کشور بتواند قدرتمند شود.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: امروزه ما در مواجهه با جهان استکبار قرار داریم و سازمان انرژی اتمی پیشران مقابله با این جریان است. ما با صهیونیست ها و دشمن مواجه هستیم، ما روزمره تهدید می شویم و هدف تهاجم قرار داریم. به لطف خدا هم اکنون سازمان انرژی اتمی با تقدیم شهدای والامقام، مسیر خودش را بسیار شکوهمند طی کرده است.

اسلامی گفت: عده ای می پرسند این همه هزینه هسته ای برای ما چه فایده ای دارد. دشمن نیز هم اکنون به گونه ای این را در جامعه القا کرده است و متاسفانه جامعه نخبگان و کسانی که تریبون و قدرت بیان و نویسندگی دارند، قرینه سازی می کنند. که آیا این توسعه هسته ای با تحریم های به وجود آمده برای کشور مانع پیشرفت نشده است؟

وی با بیان اینکه در ذهن مردم القا می کنند که رفتن ما در حوزه هسته ای یک اشتباه بزرگ تاریخی بوده است، تصریح کرد: این همان حرفی است که دشمن می زند و برای ما ممانعت ایجاد می کند. کاربردهای فناوری هسته ای در حوزه کشاورزی، محیط زیست، صنعت، بهداشت و درمان و غیره مواردی است که ما در آنها خیلی جای کار داریم که نمونه بارز و ساده آن در بخش کشاورزی، مواد غذایی و پرتودهی است که عمر و ماندگاری محصولات را افزایش و آفت پذیری آنها را کاهش می دهد و از اسراف حدود ۳۰ درصدی که ما دورریز داریم، جلوگیری می کند. همچنین برای صادرات که هم اکنون مشکل دارد، آن مانع را هم برطرف کرده است و به گسترش اقتصاد کمک می کند. همچنین تولید برق از انرژی هسته ای که تاکنون به طور شایسته و بایسته برای آن کار نکرده ایم. مقام معظم رهبری با هوشمندی به این موضوع پرداختند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها