کرملین: عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه به اهدافش دست خواهد یافت

کرملین: عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه به اهدافش دست خواهد یافت
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 19:17

سخنگوی کاخ کرملین با بیان این که شرایط روسیه برای آتش بس تغییر نکرده است و خواستار اجرای شرایط خود برای حل و فصل بحران اوکراین هستیم، گفت: عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود و به همه اهداف دست خواهد یافت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین افزود: هر رویارویی و وضع بحرانی با آتش بس و مذاکره پایان می یابد و روسیه تا آن هنگام تجربه بسیار باارزش و دانش گفت وگو با اتحادیه اروپا و ایالات متحده را در اختیار خواهد داشت، به صورتی که به هیچ وجه به منافع ما آسیب نرسد.

وی موضوع مذاکره با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را در مورد چگونگی به اجرادرآمدن شرایط مورد نظر روسیه عنوان کرد.

سخنگوی کاخ کرملین خاطرنشان کرد: عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود و به همه اهداف دست خواهد یافت.

پسکوف در ادامه افزود: مسکو به دقت اوضاع و تصمیم های اتحادیه اروپا را در باره صدور روادید برای شهروندان روسیه بررسی می کند و در صورت اعمال محدودیت هایی علیه شهروندان روسیه، به صورت جدی تلافی خواهد کرد.

«پاول زاروبین» خبرنگار شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» بخشی از گفت‌وگو با سخنگوی کرملین را که قرار است نسخه کامل آن در برنامه «مسکو. کرملین. پوتین» پخش شود، در کانال تلگرامی خود منتشر کرد.

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره احتمال خطرناک بودن حضور فیزیکی پوتین در اجلاس گروه ۲۰ با توجه به درگیری‌ها در اوکراین خاطر نشان کرد: به منظور تصمیم‌گیری در مورد نحوه حضور رییس‌جمهور روسیه در نشست سران گروه ۲۰، نکات بسیاری باید بررسی شود که توجه به شاخص‌های امنیتی یکی از این موارد است.

گروه ۲۰ مهم‌ترین کشورهای صنعتی و قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور را در بر می‌گیرد. نشست سران این کشورها قرار است امسال در روزهای ۱۵ و ۱۶ ماه نوامبر (۲۴ و ۲۵ آبان ماه) در بالی اندونزی و با حضور فیزیکی رهبران کشورهای عضو برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها