کاهش تعداد مبتلایان کرونا در جهان و افزایش شمار مرگ و میر

کاهش تعداد مبتلایان کرونا در جهان و افزایش شمار مرگ و میر
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 07:41

 تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در جهان در ماه اگوست (ماه گذشته) حدود ۵ میلیون نفر کمتر از ماه قبل بوده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، ابتلا به کرونا برای اولین بار از ماه می کاهش یافته است و ژاپن، کره جنوبی و روسیه بیشترین میزان شیوع ویروس کرونا را دارند.

بیشتر موارد ابتلای جدید در آسیا رخ داده است، در حالی که در اروپا میزان آلودگی بشدت کاهش یافته است.

تاس اعلام کرد که مرگ و میر، علیرغم کاهش ابتلا به شدت افزایش یافته است. در سومین ماه تابستان حدود ۹۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه قبل حدود ۴۰ درصد بیشتر است.

بیشترین میزان شیوع کرونا در ژاپن ثبت شده است. در یک ماه بیش از ۶ میلیون مورد جدید در آنجا شناسایی شد. در نیمه دوم مردادماه، روزانه بیش از ۲۵۰ هزار نفر مبتلا به این ویروس ثبت شدند که ۲.۵ برابر اوج موج قبل بوده و بالاترین شاخص کل کشور برای همه گیری است.

در رتبه دوم از نظر بروز، کره جنوبی قرار دارد که در آن بیش از ۳.۶ میلیون بیمار مبتلا به کووید در ماه اوت ثبت شده است. در اواسط ماه، این ارقام از ۱۸۰ هزار مورد جدید فراتر رفت، اما تا پایان تابستان به نصف کاهش یافت. علاوه بر این، در ماه اوت رشد جدی در روسیه مشاهده شد. میزان بروز در کشور تا اوایل بهار افزایش یافته است. و در روزهای پایانی ماه اوت، حدود ۵۰ هزار نفر در روز در فدراسیون روسیه شناسایی شدند.

در بیشتر کشورهای اروپایی، اوج شیوع کووید در ماه جولای اتفاق افتاد، سپس میزان شیوع عفونت به شدت کاهش یافت. بنابراین، در فرانسه، در مقایسه با اواسط تابستان، میزان بروز ۱۰ برابر کاهش یافت و در پایان ماه اوت، حدود ۱۸ هزار مورد جدید در آنجا ثبت شد.

ابتلا در ایتالیا ۲۰ هزار نفر در روز که پنج برابر کاهش و در آلمان که بیش از ۳۰ هزار مورد در آن شناسایی شده، چهار برابر کاهش یافته است.

ایالات متحده همچنان در رتبه اول مرگ و میر قرار دارد. در ماه اوت، حدود ۱۵ هزار نفر در آنجا جان باختند، که تقریبا ۲ هزار نفر بیشتر از یک ماه قبل است. در رتبه دوم ژاپن قرار دارد که حدود هفت هزار و پانصد مرگ در آن ثبت شده است که پنج برابر بیشتر از ماه جولای است.

برزیل در رتبه سوم قرار دارد که حدود پنج هزار نفر در آن جان باختند که بیانگر کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ماه قبل است.

پربیننده ترین خبرها