واکنش ها به اهانت گوگل به مرقد مطهر امام علی(ع)؛

کاربران فضای مجازی: جستجوگر گوگل بدون دستور کشورهای پترودلار اقدامی نمی کند

کاربران فضای مجازی: جستجوگر گوگل بدون دستور کشورهای پترودلار اقدامی نمی کند
جمعه 29 مهر 1401 - 18:32

بسیاری از کاربران فضای مجازی و ناظران بر این عقیده اند که اقدام جستجوگر گوگل مبنی بر تغییر نام مرقد مطهر امام علی(ع) به «معبد کفر و ضلالت» اقدامی است که با دستور کشورهای پترودلار صورت گرفته است.

العالم ـ داغ های مجازی

در منطقه ما که پیروان ادیان و مذاهب اسلامی و غیراسلامی و اقوام و ملیتهای مختلف زندگی می کنند؛ آنچه که بیش از هرچیز دیگری می تواند در منطقه فتنه انگیزی کند، برانگیختن آتش اختلافات طایفی است. همان طور که انگلستان در قرون گذشته سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» را در پیش گرفت تا با ایجاد اختلاف میان هندوها و مسلمانان در هندوستان بتواند مدت زمان طولانی تری در آنجا حکومت کند.

شرکت آمریکایی گوگل یک شرکت سودآور مانند دیگر شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی است. با آنکه این شرکت ممکن است هر از گاهی دست به دامن برخی تبلیغات رایگان بزند اما اندیشه سودآوری سبب می شود تا دست به راههای دیگری برای کسب سود بزند از جمله دستکاری نقشه های ژیوپلتیک منطقه. بویژه که گوگل تابع سیاست های آمریکاست و این کشور به نوبه خود حامی رژیم نژادپرست اسراییل در منطقه ماست. گوگل همچنین از برخی طرف های عربی تاثیر گذار در منطقه نیز تبعیت می کند آنهایی که با پترودلار و سیاست مبادلات نفتی و میزان تولید نفت و قیمت نفت، نقشه های منطقه ما را تحت کنترل دارند.

روز گذشته طبق گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط به نقل از شبکه روسیا الیوم، گوگل نام مرقد مطهر امام علی علیه السلام در نجف اشرف را به نامی توهین آمیز تغییر داده است. گوگل عبارت «معبد کفر و ضلالت، رافضی های قبرپرست» را جایگزین مرقد امام علی علیه السلام کرده است.

در گزارش روسیا الیوم آمده است که مرورگر گوگل به مرقد امام علی علیه السلام در استان نجف اشرف به عنوان «معبد کفر و ضلالت» اشاره کرده است. و هنگام جستجوی مرقد امام علی در گوگل عبارت «معبد کفر و ضلالت، رافضی های قبرپرست» ظاهر می شود. این در حالی است که چنین عبارتی پیش از این در مرورگر گوگل دیده نمی شد. با این حال این عبارت در اپلیکیشن نقشه های متعلق به این شرکت موجود نیست. برخی نهادهای عراقی نیز طبق گزارش روسیا الیوم به سبب این اهانت، در حال تماس با شرکت گوگل و یا دادگاهی کردن آن هستند.

کاربری به نام «ایلیا علی» با انتشار تصویری از نقشه گوگل نوشت: نقشه های گوگل نام مرقد مطهر امام علی را به معبد کفر و ضلالت تغییر می دهند!!! هدف آنها چیست؟ خبر را خواندم و باور نکردم. اما وقتی با چشمان خودم دیدم شوکه شدم.

کاربر دیگری به نام «سهیر الجمیلی» نیز با گرفتن اسکرین شات از نقشه گوگل وانتشار آن، توییت کرد: نقشه های گوگل نام مرقد امام علی رضی الله عنه را تغییر می دهند.

در همین راستا، پایگاه «کل یوم» تاکید کرد که نهادهای عراقی از طریق تماس با گوگ به دنبال حذف این عبارت هستند. کاربران گوگل می توانند هنگام جستجوی «ضریح امام علی» در بخش ویرایش، عبارت «ضریح امام علی» را بنویسند و این نام را پیشنهاد دهند.

برخی کاربران اظهار داشتند که این اقدام از سوی شرکت گوگل شاخه خاورمیانه که مقر آن در امارات است، صورت گرفته است. برخی دیگر از کاربران نیز عربستان سعودی را به انجام چنین اقدامی متهم کردند.

کاربری به نام «ذکریات» در تویتر نوشت: یکی از اقدامات ناپسند عربستان آن است که میلیون ها دلار به نقشه های گوگل می پردازد تا نام مرقد امام علی در نجف را به معبد کفر تغییر دهند. آل سلول بدانند که نام امام علی در دلهای مومنان حک شده است.

کاربر دیگری تحت نام «المهندس الاستشاری» که خود را متخصص در عرصه تکنولوژی اطلاعات و ناظر مسائل سیاسی عراق و جهان معرفی کرده است، در تویتر نوشت: در اقدامی عجیب و بسیار دردناک، نام مرقد امیرالمومنین علی علیه السلام به «معبد کفر و ضلالت، رافضی های قبرپرست» تغییر کرد. دیوان اوقاف و وزارت ارتباطات و دستگاه امنیت ملی و دیگر طرف های ذیربط کجا هستند؟!

پربیننده ترین خبرها