فرمانده ارتش سودان برای گفتگو با امیر قطر به دوحه سفر کرد

فرمانده ارتش سودان برای گفتگو با امیر قطر به دوحه سفر کرد
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 13:05

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که نشست‌های دیپلماتیک مشابهی نیز در مصر و سودان جنوبی برگزار شده است.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، رسانه‌های دولتی سودان اعلام کردند ژنرال عبدالفتاح برهان، فرمانده ارتش سودان روز پنجشنبه برای گفت‌وگو با امیر قطر عازم دوحه شد. این سومین سفر بین‌المللی وی از زمان آغاز درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع از آوریل محسوب می‌شود.
سودان از حدود پنج ماه پیش، زمانی که تنش‌های طولانی‌مدت بین ارتش به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو به جنگ علنی در ۱۵ آوریل تبدیل شد، هرج و مرجی کم‌سابقه را پشت سر می‌گذارد.
به گزارش خبرگزاری دولتی سودان، برهان قصد دارد با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در دوحه گفت‌وگو کند.
به نوشته این خبرگزاری، علی الصادق - سرپرست وزارت امور خارجه - و ژنرال احمد ابراهیم - رئیس سازمان اطلاعات کل سودان - او را در این سفر همراهی کرده اند.
این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که نشست‌های دیپلماتیک مشابهی نیز در مصر و سودان جنوبی برگزار شده است. برهان روز دوشنبه در جوبا با سالوا کی‌یر، رئیس‌جمهور سودان جنوبی، درباره درگیری‌ها گفت‌وگو کرد.
وی هفته گذشته با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر نیز در شهر ساحلی العلمین مصر دیدار کرد.
بنا بر اعلام دفتر حقوق بشر سازمان ملل، درگیری در سودان دست‌کم ۴ هزار کشته برجای گذاشته است. فعالان و پزشکان سودانی می‌گویند تلفات احتمالاً بسیار بیشتر است.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل، این جنگ بیش از ۵ میلیون نفر را آواره کرده است.

پربیننده ترین خبرها