گزارش العالم از تجمع اعتراضی در حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر + ویدئو

پنج‌شنبه 9 فروردين 1403 - 09:27

موج بازداشت فلسطینی ها توسط اشغالگران در سراسر کرانه باختری باعث شده است که زندان های این رژیم صحنه افزایش قابل توجه تعداد اسرای فلسطینی باشد و گفته می شود که تعداد آنها پس از 7 اکتبر به 7800 تن از جمله زنان، کودکان و اسرای تازه آزاد شده، رسیده است.

العالم - فلسطین اشغالی

احمد حلایقه خبرنگار العالم در بیت لحم گزارش داد که تعداد زندانیان در زندان‌های اسرائیل پیوسته در حال افزایش است. آنها در شرایط بسیار دشوار زندگی می‌کنند و از ابتدایی ترین حقوق محروم هستند.

آمار مؤسسات فعال در زمینه حقوق زندانیان نشان می‌دهد که تعداد کل زندانیان از 9200 نفر فراتر رفته و بیش از 700 نفر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

ماجده ازرق، مدیر اداره امور زندانیان در بیت لحم، به خبرنگار العالم گفت: «تعداد کل بازداشت ها تا به امروز به حدود ۷۸۰۰ زندانی رسیده که بیش از ۴۴۵۰ مورد بازداشت اداری، بیش از ۵۰۰ کودک و 68 روزنامه نگار را شامل می‌شود.

به گفته وی ، بیش از ۵۰۰ زن از ۷ اکتبر تاکنون بازداشت شده‌اند که ۶۸ تن از آنها هنوز در زندان‌های اشغالی به سر می‌برند.»

اسرای فلسطینی شرایطی سخت را تجربه می‌کنند و از ابتدایی‌ترین حقوق محروم هستند و به علت نبود امکانات و بی‌توجهی‌های بهداشتی و پزشکی، آنها در معرض خطر و شیوع بیماری‌های عفونی قرار می‌گیرند.

خبرنگار العالم در پایان گفت که بیشترین میزان بازداشت در شهرهای بیت المقدس و الخلیل صورت گرفته است. وی افزود: «فلسطینی‌ها مشتاقانه منتظر هستند تا معامله‌ای بین مقاومت و رژیم اشغالگر اسرائیل منعقد شود که به رنج آنها پایان دهد.»

پربیننده ترین خبرها