تحلیل مواضع متناقض وزیر دفاع آمریکا در برابر قدرت نظامی ایران

تحلیل مواضع متناقض وزیر دفاع آمریکا در برابر قدرت نظامی ایران
شنبه 8 ارديبهشت 1403 - 22:41

خبر: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا دیروز (جمعه) در جمع خبرنگاران در واکنش به پاسخ تهران به حملات تجاوزگرانه اخیر رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: ایران باید کارایی سیستم‌ها و برنامه‌های تسلیحاتی خود را بررسی کند... من معتقدم که اسرائیل نشان داده است که توانایی زیادی برای دفاع از خود دارد.

العالم - خبر و چند تحلیل
تحلیل:
- نیازی نیست متخصص نظامی باشیم تا بفهمیم وزیر دفاع آمریکا دو دروغ بزرگ گفته است، در دو جمله کوتاه، اولی «ناکارآمدی سلاح‌ها و طرح های ایران» و دومی اینکه «اسرائیل نشان داده است که توانایی بالایی برای دفاع از خود دارد.»
- شاید قبل از عملیات 7 اکتبر گذشته حماس(15 مهرماه 1402) با چنین دروغ هایی ممکن بود افراد ساده لوح را فریب داد اما پس از این تاریخ، جهان دید که تنها به دلیل حمله گروهی از جوانان مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین اطراف باریکه غزه در چارچوب عملیات «طوفان الاقصی»، چگونه وحشت و ترس سراسر رژیم اسرائیل را فرا گرفت و فرودگاه ها و بنادر آن مملو از شهرک نشینان وحشت زده شد که به دنبال فرار از این سرزمین و بازگشت به مهین های خود بودند.
- این ترس فقط به شهرک نشینان محدود نبود بلکه «ارتش اسراییل» را که گفته می شد «شکست ناپذیر» است، فراگرفت! همه سران ارتش با چهره‌های زرد رنگ بیرون آمدند و در مورد فاجعه‌ای که بر سر نهادشان آمده بود، صحبت می‌کردند. تنها کار جو بایدن رئیس جمهور آمریکا این بود که برای اطمیان دادن به «اسرائیل» بشتابد و از ترس سران آن کم کند و ناوهای هواپیمابر و هزاران نظامی و هواپیما را به آنجا گسیل داشته و در پایگاه های آمریکایی در منطقه وضعیت اضطراری اعلام کند. علاوه بر آن، بسیاری از کشورهای غربی نیز ناوگان خود را به منطقه فرستادند.
این درحالی بود که از آن زمان پل های هوایی از غرب به ویژه از آمریکا برای انتقال سلاح، هواپیما، تجهیزات نظامی و پول (به رژیم صهیونیستی) متوقف نشده است و همه اینها برای این است که دولت آمریکا می داند که واقعیت رژیم اسرائیل برملا شده است و ارتش آن توان مقابله با چند صد هزار مبارز سرسخت را ندارد و از این رو لازم بود تمام قدرتی را که غرب در اختیار داشت، برای دفاع از موجودیت این رژیم بسیج شود.
- همین وضعیت زمانی که ایران به حملات تجاوزگرانه رژیم اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق پاسخ داد، تکرار شد و موشک‌ها و پهپادهای ایران پایگاه‌های نظامی این رژیم را که از آنجا حملات به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته بود، هدف قرار دادند. با وجود اینکه پاسخ ایران ناگهانی نبود (از پیش می دانستند که ایران می خواهد پاسخ تجاوزگری اسرائیل را بدهد) و بیشتر پهپادها و موشک هایی که استفاده کرد از نسل های پیشرفته نبودند، سه ابرقدرت علاوه بر برخی کشورهای عربی، تمام توان خود را برای دفاع از رژیم اسرائیل بسیج کردند و با وجود آن، نه پدافند آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و نه سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل موفق نشدند موشک‌های دقیق ایران را دفع کنند و بیش از دویست موشک و پهپاد پدافند ائتلاف آمریکایی، غربی، عربی و اسرائیلی را به خود مشغول کردند و سپس موشک های هدف و دقیق ایران آنچه را که باید منهدم می کردند، منهدم کردند. پیامی که ایران می خواست بفرستد، به مخاطبش رسید.

ـ بنابراین، ما از لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا، می‌خواهیم که کارآیی سیستم‌های دفاعی خود را بررسی کند زیرا زشت است که آمریکا بیش از یک میلیارد دلار، رژیم صهیونیستی یک و نیم میلیارد دلار و انگلستان و سایر کشورها همین مبلغ را برای سرنگون کردن پهپادها و موشک هایی هزینه می کنند که قیمت آن فقط چند میلیون دلار است، لذا این شکستی ناگوار برای فناوری آمریکایی و غربی است.
ـدوم آن که بایدن آشکارا اعتراف کرد که اگر آمریکا نبود رژِیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌توانست حمله ایران را دفع کند، این سخن ناقض سخن اوستن درباره توانایی بالای تل آویو برای دفاع از خود است.
ـ ما از اوستن می خواهیم که دست از دروغگویی درباره ضعیف بودن ایران بردارد، ایرانی که توانست سمبل صنایع جنگی آمریکا یعنی پهپاد غول پیکر گلوبال هاوک را سرنگون کند که هزینه آن 250 میلیون دلار است و در ارتفاع 20000 پایی پرواز می کرد اما پس از ورود به حریم هوایی ایران در تنگه هرمز در روز 20 ژوئن 2019، توسط موشک زمین به هوای سامانه پدافند هوایی سوم خرداد ایران مورد هدف واقع شد. یا وقتی ایران یک پهپاد آمریکایی را پس از ورود به حریم هوایی اش از افغانستان در 4 دسامبر 2011 به سلامت فرود آورد با اینکه در ساخت این پهپاد از آخرین فناوری استفاده شده بود و می تواند تا ارتفاع 15000 متری از سطح زمین پرواز کند و رادارها قادر به شناسایی آن نیستند و به عنوان یک هواپیمای نامرئی که توسط ماهواره ها هدایت می شود، مطرح است.
ـ نکته قابل توجه این است که آمریکا ابتدا سیطره ایران بر این هواپیما را تکذیب اما پس از مدتی اعلام کرد که این هواپیما سقوط کرده است، تا اینکه نهایتا اعلام کرد ایران این هواپیما را با استفاده از جنگ الکترونیک سالم فرود آورده است لذا باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا از ایران خواست آن را پس بدهد.

ـ در نهایت، ما از اوستن می ‌خواهیم که به نتانیاهو توصیه کند اقدام احمقانه دیگری علیه منافع ایران انجام ندهد، زیرا در این صورت فرصت کافی برای اعزام ناوگان برای دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر سلاح‌های ایرانی را نخواهد داشت، سلاح هایی که جزو پیشرفته ترین، قوی ترین و مرگبارترین سلاح هایی است که 14 آوریل استفاده کرده است.

پربیننده ترین خبرها