بازتاب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشگاهیان در اراضی اشغالی

بازتاب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشگاهیان در اراضی اشغالی
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1403 - 18:44

خبرنگار العالم در رام الله گفت: اعتراضات دانشجویی در آمریکا، اروپا و سایر نقاط، تصور مظلومیت «اسرائیل» نزد افکار عمومی غرب را از میان برد؛ چنانچه رژیم اشغالگر دیگر قادر به توجیه جنایات خود در باریکه غزه نیست و این امر سبب شد تا صهیونیست‌ها در تل‌آویو نیز خواستار توقف جنگ شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه العالم در رام الله توضیح داد که در داخل اسرائیل، صهیونیست‌ها با مشاهده تظاهرات‌ها در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و شرق آسیا، دچار احساس نگرانی زیادی شده و همگی به این نتیجه رسیده‌اند که تصویر مظلومیت «اسرائیل» نزد افکار عمومی در غرب دیگر از بین رفته است.

وی افزود: «نبرد غزه و عملیات «طوفان الاقصی» برخی مفاهیم و تصورات را به کلی دگرگون کردند و اشغالگران اسرائیلی از توجیه جنایات خود در باریکه غزه ناتوان شده‌اند.»

خبرنگار العالم تاکید کرد که «روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» از همان روزهای آغازین جنبش اعتراضی دانشجویان، گفت که تل‌آویو باید چهره خود را در جهان ترمیم کند، زیرا اعتراضات دانشجویی چهره رژیم صهیونیستی را در جهان، منفور و غیرقابل قبول کرده است. این روزنامه افزود که بنیامین نتانیاهو باید کنار برود و مسئولیت ترمیم چهره اسرائیل بر عهده کسانی است که پس از او بر سرکار می‌آیند».

الصرفندی خاطرنشان کرد که لحن رسانه‌های اسرائیلی پس از این ماجرا نسبت به دانشگاه‌ها و اعتراضات دانشجویی تغییر کرد. آنها در ابتدا سعی می‌کردند آنچه را که اتفاق می‌افتد به قول خودشان یهودستیزی بنامند اما با ادامه جنگ، معادلات تغییر کرد و بسیاری در تل‌آویو خواستار توقف جنگ شدند.

پربیننده ترین خبرها