در گفتگو اسیر آزاد شده فلسطینی با العالم مطرح شد؛

شکنجه و آزار جنسی اسرا فلسطینی پس از 7 اکتبر/ زندان نقب جهنمی وحشتناک‌تر از ابوغریب

پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1403 - 21:47

«عامر ابوهلیل» اسیر آزاد شده اهل الخلیل در جنوب کرانه باختری، اطلاعات تکان دهنده‌ای از ظلم به اسرا فلسطینی در داخل زندان‌های اشغالی، به ویژه پس از 7 اکتبر فاش کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

براساس گزارش خبرنگار العالم، «عامر ابوهلیل» پس از سفر تلخ 16 ماهه و تجربه انواع شکنجه‌ها به آغوش خانواده بازگشت.

او که در نتیجه سیاست قحطی در زندان‌های اشغالی بیش از 50 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است در مصاحبه با خبرنگار العالم، حقایقی تکان دهنده از آزار جنسی، ضرب و شتم و شکنجه اسیران فلسطینی، بازگو کرد.

ابوهلیل گفت: «من و جمعی دیگر از اسرا در مقابل هم در معرض شکنجه و برهنگی قرار گرفتیم، چهار الی شش نظامی صهیونیست مرا با باتوم و قوطی فلفل زدند، آنها لباسم را از تنم درآوردند و برهنه کتک زدند، بعد از آن با همان وضعیت برهنه، سگی را به جانم انداختند، آنها عمدا پس از ضرب و شتم و ظلم و آزار در روز روشن به زندانیان تجاوز می‌کردند و آنها را آشکارا مورد آزار جنسی قرار می‌دادند.»

ابوهلیل از تولد نوزادش در هنگام اسارت شادمان است اما این شادی تلخی لحظات مظلومیت او و یارانش در اسارت را از بین نمی‌برد.

وی نمی‌تواند سختی تحمل شکنجه‎‌های زندانبانان را لحظه‌‎ای فراموش کند و این خاطرات تلخ تا آخر عمر با او خواهد بود.

ابوهلال افزود: «آنها ما را در زندان نقب به شدت کتک زدند و هنگام فرارسیدن زمان آزادی به طرز فجیعی کتک زدند. آنچه در زندان نقب رخ می‌دهد بدتر از زندان ابو غریب است.»

این سومین باری است که ابوهلال توسط اشغالگران دستگیر می‌شود، اما این بار از همیشه ناعادلانه‌تر و ظالمانه‌تر بود.

پربیننده ترین خبرها