در دیدار مردمی عید غدیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری

رهبر معظم انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است

رهبر معظم انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
سه شنبه 5 تير 1403 - 09:42

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردمی عید غدیر با تاکید بر اهمیت انتخابات پیشرو اظهار داشتند: مشارکت خوب مردم در انتخابات مایه سرافرازی جمهوری اسلامی است.

العالم - ایران

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار که امروز (سه شنبه) با حضور جمع کثیری از مردم استان‌های گیلان، مرکزی، کهگیلویه‌ و بویراحمد، خراسان شمالی و خانواده‌های شهدا و خدام آستان مقدس حضرت شاه چراغ فارس، در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است، تصریح کردند : یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمن خود فائق می کند، انتخابات است، سه روز دیگر ملت ایران در یک آزمون قرار می گیرد.

ایشان در ادامه با بیان اینکه کوچکترین افراد جامعه هم می توانند در سرنوشت کشور موثر باشند ، فرمودند : در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان دراز بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کردند که خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند.

رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است

رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم پنج استان کشور بیان کردند: مشارکت بالا که ما خیلی بر روی آن اصرار می‌کنیم به دلیل این است که مهم‌ترین اثر مشارکت بالا سرافرازی جمهوری اسلامی است.

عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است

رهبر معظم انقلاب ضمن تشکر رهبر از بزرگداشت‌های مردمی عیدر غدیر بیان کردند: عید غدیر متعلق به همه مسلمانان است.ایشان در ادامه افزودند: چهلم شهدای خدمت و روزهای پرشور و شوق انتخاباتی مصادف با روز غدیر شده است.

11

تداوم حاکمیت سیاسی اسلام موجب یاس کفار میشود

رهبر معظم انقلاب در ادامه این دیدار بیان کردند: روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است.ایشان همچنین افزودند: چرا کفار مأیوس شدند؟ این به خاطر تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است. یک وقت عقیده‌ی اسلامی هست، عمل اسلامی هست اما سیاست اسلامی نیست. حاکمیت اسلامی نیست. وقتی حاکمیت اسلام به وجود آمد روح اسلام تحقق واقعی پیدا خواهد کرد. روح اسلام امامت است.1

1

وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا می‌کند

حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار مردمی غدیر تاکید کردند: مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است؛ خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند.ایشان افزودند: حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است.رهبر معظم انقلاب مطرح کردند: وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند.حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است.

1

1

غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم

رهبر معظم انقلاب در ادامه بیان کردند:‌ حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس می‌کند و مردم هم همراهی و دنباله‌روی از او دارند.ایشان افزودند: غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه میکند؛ غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.ایشان همچنین با بیان اینکه نهج‌البلاغه برای همه مسلمین است، تصریح کردند: با وجود کتمان فضائل توسط دوستان و دشمنان، امیرالمومنین همه عالم را پرکرده است.حضرت آیت الله خامنه‌ای بیان کردند: جمال معنوی و رتبه عرشی امیرالمومنین(ع) را ما نمیشناسیم؛ امیرالمومنین(ع) در غدیر در اوج است؛ احساس امیرالمؤمنین(ع) نسبت به انسان‌ها در اوج است.

1

قلمرو حکومت امیرالمومنین(ع) از رود جیحون تا رود نیل است

ایشان در ادامه یادآور شدند: آن مملکتی که امیرالمومنین حاکم و امیرالمومنین آن بود، از رود جیحون تا رود نیل است؛ یعنی شامل ایران، افغانستان، عراق و مصر می‌شود و فقط شام جدا بود.

1

برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد

ایشان در ادامه این دیدار تاکید کردند:‌ خیلی‌ها با لبخند دشمن خاطرشان جمع می‌شود که دیگر خطری نیست؛ اگر دشمن لالایی بدهد خوابشان می‌برد.ایشان همچنین در ادامه مردمی بودن نظام اسلامی ایران با اشاره به حاکمیت امیرالمومنین(ع) را تشریح کردند.رهبر معظم انقلاب افزودند: کوچکترین افراد جامعه هم میتوانند در سرنوشت کشور موثر باشند.

1

1

توصیه رهبر انقلاب به جوانان چه بود؟

رهبر انقلاب در بیاناتشان خطاب به جوانان مطرح کردند: من به جوانان توصیه میکنم نهج‌البلاغه را یاد بگیرید.ایشان همچنین در ادامه اشاره‌ای به عظمت حضرت امیرالمومنین با استناد به زیارت غدیر از امام هادی علیه‌السلام کردند.

1

1

سه روز دیگر ملت ایران در یک آزمون قرار میگیرد

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه با بیان اینکه سه روز دیگر ملت ایران در یک آزمون قرار میگیرد، افزودند: امیدواریم خداوند ملت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند.حضرت آیت الله خامنه‌ای مطرح کردند: یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمن خود فائق میکند انتخابات است؛ مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است.ایشان تاکید کردند:‌ در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان دراز بوده؛ یکی از دلایل توصیه من به مشارکت، کوتاه کردن زبان بدگویان است

1

1

1

1

1

1

مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در ادامه بیان کردند: مشارکت بالا که ما خیلی بر روی آن اصرار می‌کنیم به دلیل این است که مهم‌ترین اثر مشارکت بالا سرافرازی جمهوری اسلامی است.ایشان همچنین ادامه دادند: مشارکت فقط برای شهرهای بزرگ نیست، در روستاها و بخش‌ها مردم باید مشارکت کنند تا جمهوری اسلامی سرافراز شود.ایشان در ادامه با بیان اینکه رئیسی عزیز به مبانی انقلاب و نظام اعتقاد راسخ داشت، تصریح کردند: دولت سیزدهم از ظرفیت‌های کشور خوب استفاده کرد؛ هوش و استعداد ذاتی ایرانی از ظرفیت‌های کشور است.

1

اصلح کیست؟

رهبر معظم انقلاب در ادامه افزودند: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها و ظرفیتهای کشور را داشته باشد اصلح است. ایشان تاکید کردند: برخی سیاسیون کشور ما تصور می‌کنند باید آویزانِ به این قدرت و آن قدرت باشند یا خیال می‌کنند که همۀ راه‌های پیشرفت از آمریکا می‌گذرد؛ نه این‌طور نیست.حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: کسانی که چشمشان به خارجِ مرزهاست ظرفیت‌های داخلی را نمی‌بینند و طبعا برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی نمی‌کنند؛ جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان می‌تواند پیش برود و پیش رفته است. در آینده هم به حول و قوۀ الهی ملت ایران اجازه نخواهد داد سرنوشتش را دیگران بنویسند.

1

جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان میتواند پیش برود

حضرت آیت الله خامنه‌ای مطرح کردند:‌ جمهوری اسلامی نشان داده بدون تکیه به بیگانگان میتواند پیش برود و پیشرفته است.ایشان همچنین با بیان اینکه از اول اعتقاد به تعامل با تمام دنیا الا یکی دو استثنا داشته‌ام، افزودند: هرکس به ایران قوی علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند.

1

آنکه تصور کند بدون لطف آمریکا نمیتوان قدم از قدم برداشت او خوب مدیریت نخواهد کرد

ایشان همچنین به نامزدها توصیه داشتند و بیان کردند: نامزدها با خداوند خود عهد کنند که اگر موفق شدند؛ از افرادی که ذرّه‌ای با انقلاب فاصله دارند استفاده نکنند.حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: آنکه تصور کند بدون لطف آمریکا نمیتوان قدم از قدم برداشت او خوب مدیریت نخواهد کرد

1

پربیننده ترین خبرها