4 آمریکایی در چین چاقو خوردند! ... ماجرا چیست؟

4 آمریکایی در چین چاقو خوردند! ... ماجرا چیست؟
سه شنبه 22 خرداد 1403 - 14:42

چهار استاد آمریکایی از یک دانشگاه کوچک در ایالت "آیووا" چین در پی یک حادثه "چاقو کشی"در پارک عمومی زخمی شدند.

العالم - آمریکا

"لین جیان"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران گفت: "این حادثه یک حمله گذری بود و بر معاملات عادی بین ایالات متحده و چین تأثیری نخواهد گذاشت".

وی خاطرنشان کرد "پلیس در ابتدا به این نتیجه رسیده است که این یک حادثه گذری بوده، اما تحقیقات ادامه دارد و وزارت خارجه به اقدامات موثر برای اطمینان از ایمنی فعالیت ها در فضاهای باز اهتمام بیشتری خواهد کرد".

"آدام زابنر"، نماینده ایالت آیووا، به رویترز گفت "برادرش در میان چهار استاد مجروح از کالج "کورنل" آیووا بوده که به همراه دوستان خود در حال بازدید از معبدی در پارک "بیشان" بوده اند و در این حال مردی با چاقو به آنها حمله کرده است و تاکنون گزارشی در مورد انگیزه مهاجم منتشر نشده است".

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از طریق ایمیل اعلام کرد "این وزارتخانه از گزارشات مربوط به "حادثه چاقوکشی" در جیلین چین آگاه است و اوضاع را زیر نظر دارد".

گفته می شود استادان کالج "کرنل" در این ایالت چین، به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل تجربه تدریس با مشارکت دانشگاه " بیهوا" در ایالتی دیگر به نام جیلین، ماموریت داشته اند.

بنا به خبر عربی 21، رئیس جمهور چین "شی جین پینگ" امسال متعهد شده است که 50هزار جوان آمریکایی را به چین دعوت کند تا در برنامه های مطالعاتی برای تقویت روابط بین دو ملت شرکت کنند، اما وزارت خارجه امریکا در مورد سفر به چین و احتمال بازداشت و منع از خروج اتباع خود ، همچنان هشدار می دهد.

بر اساس داده های ایالات متحده در حال حاضر کمتر از 900 دانشجوی آمریکایی در چین و بیش از 290هزار دانشجوی چینی در ایالات متحده حضور دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها