لحظه به لحظه با 338 مین روز از جنگ غزه/ حمله اشغالگران به اردوگاه النصیرات

لحظه به لحظه با 338 مین روز از جنگ غزه/ حمله اشغالگران به اردوگاه النصیرات
يکشنبه 18 شهريور 1403 - 08:49

هواپیماهای رژیم اشغالگر «اسرائیل»، شامگاه شنبه به شمال و غرب اردوگاه‌‌های نصیرات در مرکز باریکه غزه حمله کردند، این در حالی است که جنگ اسرائیل برای 338 امین روز متوالی در بحبوحه بمباران خشونت‌آمیز و تخریب سایرامکانات زندگی از جمله ساختمان ها، مدارس، و مراکز بهداشتی ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت غزه دیروز شنبه در آخرین آمار خود اعلام کرد اشغالگران طی 48 ساعت گذشته 4 قتل عام در نوار غزه مرتکب شدند که در پی آن 61 شهید و 162 مجروح به بیمارستان ها منتقل شدند به این ترتیب شمار شهدا به 40939 و زخمی ها 94 هزار و 616 از هفتم اکتبر گذشته افزایش یافته است.

در همین حال تظاهرات گسترده ای عصر شنبه در سراسر اسرائیل برگزار شد و تظاهرکنندگان خواستار انعقاد قرارداد تبادل اسرا با گروه های فلسطینی در نوار غزه شدند. کانال 12 عبری گفت تظاهرات روز شنبه یکی از بزرگترین تظاهراتی هایی است که اسرائیل از 7 اکتبر شاهد بوده که درگیری با پلیس و بازداشت شماری را نیز به همراه داشته است.

در همین حال، رادیو عبری روز شنبه به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن به توافق مبادله اسیران با جنبش مقاومت اسلامی حماس "خوشبین" نیست، اما پیشنهاد جدیدی در مورد غزه در روزهای آینده ارائه خواهد کرد.

به گفته مقامات، دولت ایالات متحده طرح پیشنهادی توافق را «آخرین پیشنهاد» خوانده است و این پیشنهاد "ممکن است روز یکشنبه یا ظرف چند روز آینده ارائه شود."

لحظه به لحظه با 338 مین روز از جنگ غزه

19:27 | دفتر سیاسی انصارالله یمن:

عملیات قهرمانانه در گذرگاه الکرامه که به هلاکت 3 صهیونیست منجر شد، تبریک می‌گوییم.

این عملیات ثابت کرد که دشمن صهیونیستی تا زمانی که به جنایاتش ادامه دهد، روزهای سختی در پیش رو خواهد داشت.

شهید ماهر الجازی شهروند اردنی امروز در یک عملیات شهادت‌طلبانه در گذرگاه الکرامه، 3 صهیونیست را به هلاکت رساند.

19:19 | ينال فريحات نماینده اردنی: عملیات شهید ماهر الجازی در گذرگاه الکرامه بهترین پاسخ به نتانیاهو و بن‌گوير و اسموتریچ است.

شهید ماهر الجازی شهروند اردنی امروز در یک عملیات شهادت‌طلبانه در گذرگاه الکرامه، 3 صهیونیست را به هلاکت رساند.

18:40 | گذرگاه بین رژیم اسرائیل و اردن مسدود شد

شبکه صهیونیستی «کان»: گذرگاه رابین بین ایلات و عقبه مسدود شد و فقط به کارگران اردنی اجازه عبور در یک جهت داده شد.

18:39 | رهگیری شیء مشکوک در آسمان شمال فلسطین اشغالی

رسانه صهیونیستی «والا»: پدافند هوایی یک شیء پرنده مشکوک در آسمان منطقه المالکیه در الجلیل اعلی را رهگیری کرد.

17:22 | هاآرتص به نقل از یک مسئول آمریکایی:

- مدیر سازمان سیا با «اسرائیل»، قطر و مصر برای اصلاح جزئیات پیشنهاد آتش‌بس گفتگو کرد.

- دستیابی به توافق در مورد تعداد اسرا امکان‌پذیر است؛ معمولا جزئیات دقیق اعلام نمی‌شود.

- دولت بایدن از اظهارات نتانیاهو در مورد باقی ماندن ارتش در محور فیلادلفیا به شدت ناخرسند شد.

- شانس دستیابی به توافق با حماس واقعاً کم بود، اما پس از اظهارات نتانیاهو، شانس توافق کمتر شد.

17:07 | گروهان‎‌‌های قدس منتشر کرد: «از صنعا تا غزه؛ مقاومت تا آزادسازی قدس»

فیلم

16:29 | اسامه حمدان: رژیم صهیونیستی منتظر حوادث غیرمنتظره در کرانه باختری باشد

اسامه حمدان از رهبران ارشد حماس گفت: تا وقتی که هیچ تضمینی در خصوص پذیرش طرح‌های آتش‌بس در غزه از سوی رژیم صهیونیستی وجود ندارد و همه این طرح‌ها به همین دلیل شکست می‌خورند، نیازی به اضافه کردن پیشنهاد‌های جدید به مذاکرات آتش‌بس در غزه نیست؛ روز‌های آینده، حوادث غیر منتظره‌ای در کرانه باختری رخ می‌دهند که رژیم صهیونیستی به‌هیچ‌وجه آنها را نمی‌خواهد. (جزییات بیشتر)

15:27 | ایهود باراک: ما به شکست نزدیکتر هستیم تا به پیروزی

ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر گفت: من به نتانیاهو درباره حضور طولانی‌مدت در غزه هشدار می‌دهم. ماندن در غزه هیچ نفعی برای «اسرائیل»ندارد. نتانیاهو فقط جان ربوده‌شدگان را به خطر می‌اندازد. ما به شکست نزدیکتر هستیم تا به پیروزی.

14:54 | وزارت بهداشت غزه: تعداد شهدا از آغاز تجاوز به ۴۰۹۷۲ شهید و تعداد مجروحان به ۹۴۷۶۱ مجروح افزایش یافته است.

12:32 | محاصره شهر اریحا در پی عملیات تیراندازی در گذرگاه الکرامه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در پی عملیات تیراندازی در گذرگاه الکرامه در مرز بین اردن و فلسطین اشغالی، ارتش اشغالگر شهر اریحا را محاصره کرده و تدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه به اجرا گذاشته است.

12:07 | صحنه‌هایی از هدف قرار دادن پایگاه اسرائیلی "برانیت" در شمال فلسطین اشغالی توسط حزب الله

1

11:56 | کمیته‌های مقاومت: عملیات الکرامه شکست امنیتی و نظامی دشمن را ثابت کرد

دفتر اطلاع رسانی کمیته‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای ضمن تبریک عملیات تیراندازی در گذرگاه الکرامه در مرز بین اردن و فلسطین اشغالی، آن را پاسخی مشروع به جنایات وحشیانه و نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری و قدس دانست.

این کمیته‌ها بیان کرد که عملیات قهرمانانه گذرگاه الکرامه شکست امنیتی، اطلاعاتی و نظامی سرویس‌های امنیتی دشمن صهیونیستی و حامیان آن را نشان داد.

در این بیانیه آمده است که پیام این عملیات به جامعه صهیونیستی و سران جنایتکار و فاشیست رژیم صهیونیستی این است که هرکه آتش برافروزد، خود نیز در آن خواهد سوخت و آتش انتقام مقدس ملت و امت ما در نتیجه تشدید جنایات و نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت، سرزمین و مقدسات ما هر روز شعله‌ورتر خواهد شد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد که علمیات گذرگاه الکرامه ثابت کرد که عزم و اراده ملت فلسطین و امت در جبهه‌های مختلف تضعیف نخواهد شد، بلکه هر روز دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر از حمایت‌ها و پشتیبانی امت اسلامی و عربی از ملت فلسطین که هیبت دشمن را در هم خواهند کوبید، غافلگیر خواهند شد.

این کمیته‌ها ملت فلسطین و سراسر امت اسلامی و عربی و جوانان غیور آن را به شعله‌ور کردن آتش مقاومت و خیزش علیه صهیونیست‌های اشغالگر و حامیان آنان که روزانه علیه ملت فلسطین در سراسر این سرزمین دست به جنایات وحشیانه می‌زنند، فراخواند.

11:22 | تعرض مجدد شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به قبله نخست مسلمانان

1

11:21 |در پی عملیات تیراندازی در مرز اردن و فلسطین اشغالی و کشته شدن ۳ اسرائیلی، ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی از رانندگان کامیون اردنی را در گذرگاه الکرامه بازداشت کرده است.

1

11:19 |«قدرت بازدارندگی» توهمی که فلسطینی‌ها آن را نابود کردند

با گذشت سیصد و سی و هشت روز از عملیات طوفان الاقصی و تجاوز کشتار رژیم صهیونیستی در باریکه غزه کماکان حماس از توان لازم میدانی و نظامی برای تقابل با اشغالگران برخوردار است و این نکته‌ای است که حتی کارشناسان و رسانه‌های غربی نیز به آن معترفند. (جزییات بیشتر)

1

11:18 | جزئیات عملیات تیراندازی در مرز اردن و فلسطین اشغالی

یک راننده کامیون حدود ساعت ۱۰ صبح وارد گذرگاه الکرامه در مرز بین عدول و فلسطین اشغالی شده و از فاصله صفر اقدام به تیراندازی به سمت کارکنان اسرائیلی در این گذرگاه کرده است.

در این عملیات سه اسرائیلی کشته شدند و مجری عملیات هم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی به شهادت رسید.

مجری عملیات یک راننده کامیون اردنی است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پی این عملیات، در حال تفتیش و جستجوی منطقه مرزی است.

11:17 | تصویری از محل وقوع عملیات تیراندازی در گذرگاه مرزی الکرامه بین اردن و فلسطین اشغالی/ در این عملیات سه اسرائیلی کشته شدند.

11:14 | کشته شدن سه صهیونیست در عملیات تیراندازی در مرز اردن

سازمان اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد بر اثر عملیات تیراندازی در گذرگاه الکرامه در مرز بین فلسطین اشغالی و اردن، صهیونیست کشته شدند.

11:13 |عملیات تیراندازی در مرز اردن و فلسطین اشغالی/ زخمی شدن ۳ صهیونیست و شهادت مجری عملیات

منابع عبری زبان از عملیات تیراندازی در گذرگاه الکرامه مرز بین اردن و فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منابع تاکید کردند که در این عملیات ۳ صهیونیست زخمی شدند و مجری عملیات هم به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.

وضعیت هر سه مجروح وخیم اعلام شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحقیقات اولیه حاکی از آن است که یک راننده کامیون اردنی در گذرگاه الکرامه اقدام به تیراندازی به سمت صهیونیست‌های حاضر در سالن انتظار این گذرگاه در داخل اراضی اشغالی کرده است. (جزئیات بیشتر)

1

11:09 | هنر اعتراض

هنرمند برزیلی جوا بروتو ادنت با استفاده از هنر خیابانی و نقاشی‌های دیواری، صدای حمایت و همبستگی خود را با مردم غزه در دوبلین، پایتخت ایرلند، به نمایش گذاشته است.

او با خلق آثار هنری با پیام‌های صلح و مقاومت، توجه عموم را به وضعیت بحرانی و رنج‌های مردم غزه جلب کرده و تلاش دارد از طریق هنر، پیام‌های انسانی و اجتماعی را به مخاطبان خود منتقل کند.

1

11:04 | مولانا فضل الرحمان: آمریکا حامی جنایات اسرائیل و ناقض حقوق بشر است

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان با محکومیت تلاش‌های داخلی و خارجی برای پیشبرد طرح سازش با رژیم صهیونیستی گفت: خون ملت‌های مظلوم منطقه از دست آمریکا که حامی جنایات اسرائیل و ناقض واقعی حقوق بشر است می‌چکد.

مولانا فضل الرحمان طی سخنرانی در اجتماع هزاران نفر از حامیان حزب خود که شب گذشته در شهر لاهور برگزار شد، گفت: دنیا باید تا امروز متوجه شده باشد که مردم پاکستان پرونده سازش با اسرائیل را بسته‌اند و دیگر هیچ جایی در پاکستان برای حامیان صهیونیست‌ها و پیگیری طرح عادی‌سازی با رژیم اشغالگر اسرائیل وجود ندارد.

10:51 | رادیو ارتش اسرائیل: حزب‌الله در 24 روز گذشته بیش از 100 موشک شلیک کرده است

رادیو ارتش اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد که حزب الله در 24 ساعت گذشته حدود 100 موشک به سمت شمال اسرائیل شلیک کرده و ساختمانی در کریات شمونه مورد اصابت قرار گرفته است.

(جزئیات بیشتر)

10:01 | تلاش برای نجات کودک فلسطینی از زیر آوار منزلی در تل الهوا

صهیونیست ها خانه این کودک فلسطینی را در محله تل الهوا بمباران و تخریب کرده بودند

1

09:34 | تظاهرات اسرائیلی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که برای اولین بار از هفتم اکتبر گذشته، اسرائیلی‌ها قرار است امروز یکشنبه مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن دست به تظاهرات بزنند.

این تظاهرات در حمایت از امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه برگزار خواهد شد.

09:34 | "رهف سعد" کودک فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌اش در غرب النصیرات در مرکز نوار غزه هر دو پای خود را از دست داده است.

1

09:22 | سازمان امداد ونجات در غزه اعلام کرد که از ابتدای جنگ غزه تاکنون 83 نفر از اعضایش شهید و بیش از 200 نفر مجروح شده اند

09:09 | بزرگترین تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو برگزار شد

شب گذشته بیش از نیم میلیون ساکن سرزمین‌های اشغالی در شهر تل آویو دست به تظاهرات‌زده و خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

(جزئیات بیشتر)

1

09:02 |فیلمی از لحظه بیرون آوردن پیکر سرهنگ محمد عبدالحی مرسی معاون مدیر سازمان امداد و نجات در شمال غزه از زیر آوار و تعدادی از اعضای خانواده اش

1

08:29 |سلام بر یمن عزیز

نوشته ای روی مخروبه‌های غزه؛ یمن از آغاز جنگ علیه مردم غزه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مسیر آبی را روی کشتی‌های تجاری رژیم اشغالگر بسته است

1

08:27 | تظاهرات همبستگی با فلسطین در برلین

تظاهرات کنندگان در برلین ضمن همبستگی با مردم غزه و فلسطین، خواستار توقف فوری نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری شدند.

گالری

08:24 | زندگی حق این کودکان بود ...

فیلمی از «تالا أبو عجوة» دختربچه فلسطینی که در حملات اشغالگران به شهادت رسید؛ او هنگام بازی با اسکیت به شهادت رسید

1

08:00 | تظاهرات گسترده در استکهلم پایتخت سوئد در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری

1

07:58 | درگیری مسلحانه مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در نابلس

منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در بخش قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

1

07:38 | شلیک 100 موشک به شمال فلسطین اشغالی توسط حزب الله لبنان

رادیو ارتش رزیم صهیونیستی اعلام کرد که حزب الله در 24 ساعت گذشته حدود 100 موشک به شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است

07:32 |

06:56 | حملات هوایی رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان

منابع خبری از حمله هوای رژيم صهیونیستی به شهرک عیترون و نیز شهرک مارون الراس در جنوب لبنان خبر دادند.

از خسارت های احتمالی این حملات گزارش بیشتری منتشر نشده است.

06:43 | عملیات جدید حزب الله.. حمله به شهرک «شامیر» در شمال فلسطین اشغالی

حزب الله لبنان در بیانیه سوم بامداد امروز از حملات راکتی به شهرک صهیونیست نشین «شامیر» در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

این حملات حزب الله با موشک‌های کاتیوشا و در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به شهرک فرون که به شهادت و مجروح شدن غیرنظامیان (کادر امدادرسان) منجر شد، صورت گرفته است.

06:10 | آمریکا و انگلیس سه بار به مرکز یمن حمله کردند

جنگنده های آمریکایی و انگلیسی شنبه شب در سه نوبت مرکز یمن را بمباران کردند. (جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها