وحشت در تل‌آویو از زرادخانه موشکی حزب‌الله؛ وال‌استریت ژورنال: لبنان باتلاقی برای نیروهای اسرائیلی خواهد شد

وحشت در تل‌آویو از زرادخانه موشکی حزب‌الله؛ وال‌استریت ژورنال: لبنان باتلاقی برای نیروهای اسرائیلی خواهد شد
چهارشنبه 4 مهر 1403 - 08:22

گزارش‌های عبری فاش کردند که زرادخانه موشکی حزب‌الله و حجم تهدیدهای آن علیه امنیت داخلی رژیم اسرائیل، تل‌آویو را در رعب و وحشت فرو برده است.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه عبری "هاآرتص" در گزارشی نوشت: زرادخانه عظیم موشکی حزب‌الله تهدیدی بزرگ برای جبهه داخلی اسرائیل محسوب می‌شود.

این روزنامه عبری به نقل از یک مقام ارشد ارتش اشغالگر مدعی شد: شکی نیست که حزب‌الله ضربه بسیار محکمی خورده است، حزب‌الله نمی‌فهمد که چگونه هزاران موشک نقطه‌زنش منهدم شده و چگونه تمام موشک‌های ما به اهداف خود (در جنوب لبنان) اصابت کردند خواه آن هدف، انبار تسلیحات بوده باشد و خواه سکوهای پرتاب یا موشک‌های کروزی که این گروه سعی در پنهان کردن آن دارد.

موشک‌های حزب‌الله

این روزنامه افزود: حتی اگر ۵۰ درصد از توان پرتابی حزب‌الله منهدم شود، باز هم بیش از ۱۰۰ هزار راکت و گلوله آماده شلیک به جبهه داخلی در اسرائیل است؛ این چیزی است که نباید با آن کنار آمد.

روز گذشته برخی رسانه‌های عبری مدعی شدند که "نیمی از قابلیت‌های نظامی حزب‌الله یا نیمی از موشک‌های حزب‌الله از بین رفته‌اند". البته این ادعای را مقامات نظامی و سرویس‌های امنیتی رژیم اسرائیل زیر سوال برده‌اند.

روزنامه هاآرتص به نقل از یک مقام ارشد سابق، که در جریان تحولات مربوط به فرماندهی شمال است، نوشت: برخلاف باریکه غزه و حماس، حزب‌الله در داخل یک کشور مستقل با فرودگاه‌ها، بنادر و گذرگاه‌های مرزی باز با سوریه فعالیت می‌کند، بنابراین فعال‌سازی دوباره انبار مهمات آن نسبتاً آسان است.

‌هاآرتص در ادامه افزود: برای حزب‌الله بسیار دشوار است که کاروان‌های کامیون‌های بارگیری شده با موشک‌های نقطه‌زن یا دوربرد را از سوریه یا عراق یا هر منطقه دیگری منتقل کند ولی شکی نیست که حزب‌الله می‌داند چگونه تسلیحات و مهمات را جابه‌جا کند و به تجهیز و تسلیح خود ادامه دهد. برآوردها حامی از آن است که اگر "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله تصمیم بگیرد تشدید تنش را به جنگی تمام‌عیار با اسرائیل تبدیل کند در این‌صورت جنگ طولانی و دشوار خواهد شد.

در همین راستا، روزنامه "وال استریت ژورنال" در گزارشی با بیان اینکه در صورت وقوع یک جنگ تمام‌عیار در لبنان، رژیم اسرائیل باید در زمین حزب‌الله بجنگد، جایی که دیگر مزایای این رژیم در حوزه‌های فناوری و اطلاعات تعیین‌کننده نخواهند بود، تاکید کرد: زرادخانه بزرگ حزب‌الله در لبنان در انتظار اسرائیل است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، حزب‌الله دارای زرادخانه‌ای بزرگی از راکت، پهپاد و تسلیحات ضد تانک است که می‌تواند با استفاده از آنها، نظامیان اسرائیلی را زمین‌گیر کرده و مانع پیشروی آنها شود.

گزارش وال استریت ژورنال از موشک ضد تانک "الماس" به عنوان خطرناک‌ترین سلاح حزب‌الله نام برده است و می‌افزاید: این موشک دقت حملات حزب‌الله را نسبت به جنگ سال ۲۰۰۶ این گروه با اسرائیل بسیار افزایش خواهد داد و لبنان را به باتلاقی برای نیروهای اسرائیلی تبدیل خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها