جزئیات حمله شبانه آمریکایی ها به سوریه برای کمک به داعش  

جزئیات حمله شبانه آمریکایی ها به سوریه برای کمک به داعش  
پنج‌شنبه 3 خرداد 1397 - 13:57

جنگنده های ائتلاف آمریکا بامداد امروز همزمان با افراد مسلح داعش ، به دو پایگاه ارتش سوریه حد فاصل البوکمال و حمیمیه در اطراف منطقه المحطه الثانیه در البادیه سوریه حمله هوایی کردند.

العالمسوريه

ائتلاف آمریکا بار دیگر و در تاریکی نیمه شب به دو پایگاه ارتش سوریه در اطراف منطقه المحطه الثانیه در البادیه سوریه حمله هوایی کرد.

یک منبع نظامی سوریه گفت: برخی از این پایگاه های واقع درحد فاصل البوکمال و حمیمیه مورد حمله آمریکا قرار گرفته بود و فقط تلفات مالی به دنبال داشت .

این حمله با حمله تروریستی داعش به این منطقه و در کمتر از 24 ساعت از ناکام گذاردن یک حمله دیگر در مناطق نظامی  واقع در بادیه المیادین در ریف دیرالزور در این منطقه توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش همزمان شد.

این منبع تاکید کرد : هدف از این حمله شاید تلاش جدید برای راه گشودن در برابر داعش برای تسلط دوباره بر این منطقه باشد.

ائتلاف آمریکا برای بالا بردن روحیه خود با حملات در صدد گشودن راهی در مناطق تحت تسلط ارتش سوریه و هم پیمانانش است .

این ائتلاف هفتم فوریه به  یک پایگاه در کرانه باختری رود فرات در استان دیرالزور  حمله و ده ها نفر را شهید و زخمی کرد اما هیچ تغییری در نقشه درگیری ها نداشت به گونه ای که ارتش و هم پیمانانش توانسند در منطقه هدف قرار گرفته باردیگر استقرار یابند.

جنگنده های ائتلاف آمریکا یک سال پیش نیز، یک ستون نظامی ارتش سوریه و هم پیمانانش را در نزدیکی پایگاه التنف نزدیک مرزهای های عراق و اردن هدف قرار داد، هفدهم سپتامبر سال 2017  نیز پیش از شکستن محاصره جبل الثرده در دیرالزور حمله کرده و  زمینه  پیشروی  تروریستهای داعش  و تسلط بر این منطقه را فراهم آوردند.

217.

پربیننده ترین خبرها